پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام اسماعیلی بوستان کتاب

حوزه/ مدیرعامل بوستان کتاب قم با اشاره به اینکه بر اساس روایات نقل شده شب قدر یک عنایت از خداوند به امت اسلامی است گفت: خداوند این شب را به امت اسلامی اعطا کرده است و به هیچ یک از امت‌های پیشین چنین فضیلتی اعطا نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل اسماعیلی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سوره قدر گفت: خداوند در سوره قدر می‌فرماید"لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْر"  فضیلت ٍشب قدر از هزار ماه بیشتر و برتر است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت و فضیلت بر اساس زمان و مکان تغییر می‌کند و گاهی نماز در یک مکان و زمان خاصی ثواب بیشتری دارد بیان کرد: بر اساس آیه شریفه سوره بقره "شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ" قرآندر ماه رمضان و در شب قدر نازل شده است و عبادت در این شب ثواب بیشتری دارد.

مدیرعامل بوستان کتاب قم افزود: فضیلت شب قدر از هزار ماه بیشتر است و در این شب فرشتگان الهی و روح که اعظم فرشتگان است نازل می‌شوند.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت و سرنوشت است گفت: قرآن یک مجموعه از احکام و تعالیم است که اگر انسان‌ها به آن عمل کنند سعادتمند می‌شوند و این کتاب ترسیمگر سعادت و خوشبختی انسان‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی با بیان اینکه خداوند فرموده است که سرنوشت انسان‌ها را در شب قدر مقدر می‌کند و باید توجه داشته باشیم که این سرنوشت بی‌حساب و کتاب و یا جبر نیست تصریح کرد: خداوند سرنوشت هر کسی را بر اساس آنچه لایق آن است مقدر می‌کند و بنابراین بر اساس زمینه‌هایی که باید در خودمان ایجاد کنیمو شایستگی‌هایی که با عمل صالح به آن دست یابیم سرنوشت ما مقدر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این شایستگی‌ها رامی‌توانیم در شب قدر تحصیل کنیم گفت: توبه، توجه به خداوند، خودسازی و قطع علائق از غیر خدا از مواردی هستند که در طول شب قدر می‌توانیم تحصیل کنیم که ظرفیت ولیاقت ما را بالا می‌برد ومی‌تواند در تقدیر ما تأثیر بگذارد.

مدیرعامل بوستان کتاب قم با اشاره به اینکه دقیقاً مشخص نیست که شب قدر چه روزی است ولی مشهور است که این شب در دهه آخر ماه رمضان قرار دارد ادامه داد: ائمه(ع) تعمداً مشخص نکردند که دقیقاً شب قدر کدام شب است تا انسان‌ها همواره در تلاش در تحصیل سعادت باشند و اینگونه نباشد که انسان خود را برای یک لحظه آماده کند.

وی با بیان اینکه موارد دیگری نیز علاوه بر زمان شب قدر وجود دارد که دقیقاً مشخص نیستند گفت: اسم اعظم خداوند مشخص نیست تا همه اسم‌های خداوند برای ما اعظم باشند و همچنین مرگ انسان مشخص نیست تا انسان‌ها همیشه آمادگی برای مرگ داشته باشند و همچنین مشخص نیست که رضایت خداوند بیشتر با کدام عبادت است تا انسان‌ها به همه عبادت‌ها توجه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی با بیان اینکه ما نباید غفلت کنیم و فقط در این ایام به مسجد برویم که از فضیلت این شب بهره مند شویم عنوان کرد: ما باید در همه ایام سال برای تحصیل خوشبختی و تقوی تلاش کنیم تا شایستگی دریافت رحمت خداوند را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات نقل شده شب قدر یک عنایت از خداوند به امت اسلامی است گفت: خداوند این شب را به امت اسلامی اعطا کرده است و به هیچ یک از امت‌های پیشین چنین فضیلتی اعطا نشده است.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha