یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ متاسفانه جامعه ما به دلیل اینکه صبر بر گناه کم شده شرایط خوبی ندارد و در آینده باید چراغ به دست بگیریم و به دنبال زنان و مردان پاک بگردیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی، بعدظهر امروز در درس تفسیره سوره احزاب در مدرسه حجتیه قم گفتند: خداوند در قرآن کریم، ماهیت و طبیعت زن و مرد را یکسان معرفی می کند.

ایشان افزودند:درآیات میانی سوره احزاب خداوند با خطاب مشترک بین زن و مرد آنان را به رعایت اصول اساسی اسلام فرا می خواند و وقتی خداوند «مسلمین» و «مسلمات» ،«مومنین» و «مومنات» خطاب می کند منظورش این است که بین زن و مرد از حیث ماهیت وجود وجود ندارد و تکالیف دینی و ایمانی خاصی را مشخص کرده است، پس در مقابل خدا فرقی میان زن و مرد نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به زن ستیز بودن تمدن گذشته غرب تصریح کردند: اسلام و قرآن 1400سال قبل چنین تعابیر بلندی در مورد زنان به کار برده است، در حالی که در آن زمان غربی ها زن را به حساب نمی آورند و جوامع دیگر نیز چنین بودند.

ایشان افزودند: خداوند از انسان ها چه زن و چه مرد خواسته هایی دارد که صبر، تقوا  وایمان از آن جمله است چرا که

صبر است که باعث می شود انسان ها در چنین گرمایی روزه بگیرند.

معظم له بیان کردند: صبر اقسام مختلفی دارد که از نمونه های آن صبر بر گناه و صبر در عبادت است؛ اما متاسفانه امروزه زنانی که با آرایش های آنچنانی در خیابان ها رفت و آمد می کنند، هم خود را به گناه می اندازند هم دیگران را، پس در این زمینه باید صبر  پیشه کرد تا جامعه سالم بماند.

این مرجع تقلیدحضرت زینب(س) را اسوه صبر برطاعت و مصبیت دانستند و گفتند: ایشان الگو و اسوه حقیقی برای زنان عالم و مصداق «الصابرات» هستند که در قرآن بیان شده، زیرا هر کسی جای ایشان بود توان این همه مصیبت را نداشت.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: متاسفانه جامعه ما به دلیل اینکه صبر بر گناه کم شده شرایط خوبی ندارد و در آینده باید چراغ به دست بگیریم و به دنبال زنان و مردان پاک بگردیم، یکی از این دلایل این مسئله نفوذ ماهواره در خانه ها است.از نظر اسلام ماهواره حرام نیست ولی برنامه های ویرانگر آن باعث تزلزل خانواده ها می شود و ما می دانیم که این فساد ها همه از صهیونیست ها است.

ایشان در پایان افزودند: اسلام مشکلی با زنان ندارد اتفاقا اسلام در زمانی از برابری زن و مرد گفت: که در دوران جاهلیت دختران لکه ننگ خانواده بودند و آنها را زنده  به گور می کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha