جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله شفیعی

حوزه/ آیت الله شفیعی، بدن سالم و تندرستی را ارزش‌های اصلی و اساسی در زندگی برشمرد و افزود: تفاوت انسان مرده و زنده در تندرستی و داشتن روح است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق ماه ضیافت الهی، به بیان ادامه حدیث پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «ولا فی الفقه الا مع الورع ولا فی الصدقة الا مع النیة، ولا فی الحیاة الا مع الصحة، ولا فی الوطن الا مع الامن والسرور» اشاره کرد و افزود: کسی که به فراگیری احکام دینی می پردازد، هدفش تنها باید حصول تقوا باشد.

آیت الله شفیعی، با اشاره به این که "بلعم بن باعورا" به 4 هزار نفر درس توحید می‌داد و نخستین کسی بود که در مسأله توحید کتاب نوشته، ابراز داشت: بلعم بن باعورا مستجاب الدعوه بود، اما به سبب گول خوردن و نیرنگ شیطان، علم او از بین رفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به اهمیت قصد قرب الهی در انجام افعال خیر اشاره کرد و افزود: کار خیر و کمکی که برای ریا و جلب توجه دیگران صورت گیرد، ارزشی ندارد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، بدن سالم و تندرستی از ارزش‌های اصلی و اساسی در زندگی برشمرد و افزود: تفاوت انسان مرده و زنده در تندرستی و داشتن روح است.

آیت الله شفیعی، به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر «نعمتان مجهولتان الصحه و الفراغ» اشاره کرد و افزود: حضرت در این حدیث فرموده که دو نعمت امنیت و تندرستی از نعمت‌هایی هستند که قدرشان در زندگی شناخته نمی‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بابیان این که عدم تندرستی سبب سلب آرامش انسان در زندگی می‌شود، گفت: پیامبر اکرم(ص) یکی از مهم‌ترین دعاهای انسان در طول زندگی را عافیت طلبی عنوان کرده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، به اهمیت نعمت آرامش و امنیت اشاره کرد و افزود:  امنیت از اساسی‌ترین و مهمترین اصول شهر اسلامی است.

آیت الله شفیعی، با بیان این‌که انسان باید در آرامش زندگی کند، اظهار داشت: امنیت موهبتی بزرگ است که مردم ایران باید شکرگذار آن باشند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، به جنگ و کشتار در کشورهای همسایه و ضعف در توان دفاعی آنان اشاره کرد و گفت: این امنیت به دلیل وجود بارگاه مقدس امام رضا(ع)، علما و مراجع تقلید در این کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha