شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله حسینی بوشهری

مدیرحوزه های علمیه کشور گفت: با توافقی که در وین شد، نباید پنداشت که کار تمام شده است و این در حالی است که ما سابقه بدعهدی برخی از کشورهای گروه ۱+۵ را در قرارداد الجزایز به یاد داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نمازعید فطر که در مسجد مقدس جمکران برپا شد، اظهارداشت:با این توافق ما در ابتدای راه هستیم و نباید تصّور کرد کار تمام شده چرا که این توافق باید برای بررسی و تایید به پایتخت کشورهای عضو برود و حتی پس از تایید و تصویب نیاز به مراقبت های لازم دارد چراکه سابقه بدعهدی برخی کشورهای غربی برای ما ثابت شده است.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تشکر و حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، بیان داشت: بارها از رسانه ها درباره زیاده خواهی و سخنان سران آمریکا شنیده اید که گفته اند اگر این قدرت و اختیار را داشتند بدون تردید " پیچ و مهره " فعالیت های هسته ای ایران را باز می کردند، اما تنها ایستادگی و مقاومت ملت بصیر و ولایت مدار ایران اسلامی آنان را مجبور به مذاکره کرد.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امروز نام ایران اسلامی در جهان پرآوازه شده است دشمن بداند نه دشمنی ما با استکبار و نه دشمنی استکبار با ما تمام نشده است و این در راهپیمایی های ما کاملا مشخص است.
آیت الله حسینی بوشهری  در بخش دیگری از سخنانش به سالروز پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت اشاره و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: در آن روزهای همه قدرتهای جهانی با همه توان و ادوات جنگی یکپارچه حزب بعث صدام را حمایت کردند و با رشادت و ایستادگی جوانان ما حتی یک وجب از میهن اسلامی را به دشمن نداده ایم و امروز با گذشت بیش از دو دهه از آن روزگار امروز صدام کجاست؟ امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به کجا رسیده؟
وی تصریح کرد: آنچه امروز به برکت انقلاب و وجود رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و تلاش های همه جانبه مسئولان نظام « امنیت» و « آرامش» دو نعمت الهی است که در کشور ما وجود دارد و این در حالی است که ملت مظلوم یمن با هجمه همه جانبه چندین کشور عربی به خاک و خون کشیده شده اند.
مدیرحوزه های علمیه کشور افزود: طبق گزارش های رسیده ملت مظلوم یمن در شرایط بد بهداشتی و غذایی به سر می برند و ما موظفیم در برابر هم کیشان خود آستین بالا زده و هر آنچه در توان داریم به ایشان هدیه کنیم.
عضو خبرگان رهبری در خطبه نخست نماز عید فطر که با حضور خیل کثیر عاشقان عصمت و طهارت (ع) در مسجد مقدس جمکران برپا شد، با دعوت همگان به تقوای الهی اظهارداشت: امروز عید فطر است و این روز دارای ویژگی های ممتازی نسبت به سایر اعیاد مذهبی دارد.
آیت الله حسینی بوشهری افزود: « بازگشت به فطرت »، « مرتفع و یا برطرف ساختن مشکلات اقتصادی کسانی که در کنار ما هستند»، « تعظیم شعائر اسلامی»، « تاکید بر وحدت و اتحاد امت اسلام و نشان دادن آن به جهانیان»، « تکریم حضرت رسول (ص) و خاندان پاک و مطهرش» و « حرکت به سوی ارزش ها» از جمله ویژگی های این روز مبارک است.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به کلام نورانی از امیرالمومنین(ع) تصریح کرد: پرهیزگاران از نگاه حضرت علی(ع) کسانی هستند که با کم می سازند، توقع زیادی ندارند و مردم از شرّ آنان در امان هستند، پس بکوشیم تا پرهیزگار باشیم و تقوای الهی را پیشه کنیم.
انتهای پیام  313/17
 
 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha