سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خیریه بانوان الجزایری در ماه مبارک رمضان غذای افطاری می‌دهند

حوزه/ گروهی از زنان مسلمان الجزایری که اعضای داوطلب یک سازمان عام المنفعه با نام دیرالخیر والنساء هستند، ساعت‌ها در آشپزخانه سپری می‌کنند تا بتوانند در ماه مبارک رمضان به مردم نیازمند و فقرا در ماه رمضان غذا دهند. این گروه از زنان از طریق یک رستوران محلی غذای پخته شده را میان مردم توزیع می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خیریه الجزایر روزانه بیش از 250 نفر را در ماه مبارک رمضان افطاری می‌دهد.

ماه مبارک رمضان، ماه روزه، نماز و خیرخواهی برای مسلمانان در در سراسر جهان است و در الجزایر نیز فعالیت‌های خیریه در این ماه شتاب و گسترش فراوانی پیدا می‌کنند. در این راستا گروهی از زنان مسلمان الجزایری که اعضای داوطلب یک سازمان عام المنفعه با نام دیرالخیر والنساء هستند، ساعت‌ها در آشپزخانه سپری می‌کنند تا بتوانند در ماه مبارک رمضان به مردم نیازمند و فقرا در ماه رمضان غذا دهند. این گروه از زنان از طریق یک رستوران محلی غذای پخته شده را میان مردم توزیع می‌کنند.

این رستوران فضای خود را به صورت رایگان در اختیار بانوان قرار داده و آن‌ها چندین ردیف متوالی از میزها را می‌چینند تا میهمانان برای صرف غذا به این مکان بیایند. به علاوه عده زیادی نیز غذا را با خود به منزل می‌برند تا همراه با اعضای خانواده صرف کنند زیرا خانواده آن‌ها نمی‌تواند از پس مخارج بربیاید.

لیلا دبیر این سازمان عام المنفعه می‌گوید: این غذا بیشتر برای فقرا و البته کسانی است که فقیر نیستند اما نمی‌توانند به موقع خودشان را برای افطاری به خانه برسانند. همچنین برای دانشجویان، پناهندگان آفریقایی و سوری و همه مردم از کشورهای مختلف است و هدف ما فقط کمک به مردم الجزایر نیست.

لیلا در ادامه می‌گوید: در زمان ماه مبارک رمضان قیمت مواد غذایی بالاتر رفته و همین مسئله سبب می‌شود که بدست آوردن غذا برای خانواده‌ها با درآمد پایین سخت‌تر نیز بشود. هرساله مردم زیادی برای گرفتن غذای نذری به اینجا می‌آیند زیرا هزینه‌های زندگی بالا رفته و آن‌ها نمی‌توانند از پس مخارج زندگی برآیند.

به گفته اعضای خیریه تعداد کسانی که برای دریافت غذا در ماه مبارک رمضان رجوع می‌کنند نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است و داوطلبان می‌گویند که آن‌ها با در رمضان سال گذشته روزانه 100 نفر را اطعام می‌کرده‌اند.

فرهنگ به اشتراک گذاری در الجزایر ریشه دوانده و شهروندان الجزایری دیگر نیز در آشپزخانه‌های سوپ، وعده های غذایی آماده را میان مردم توزیع کرده و بیش از هر چیز در ماه مبارک رمضان، قومیت‌ها و اقلیت‌ها را به سفره‌های رمضان دعوت می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha