شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام مهدی

حوزه/ رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا گفت: اگرقرار است فکر ما با امام زمان (عج) یکی باشد باید در همه امور از علما و مراجع تقلید که در زمان غیب ایشان وظیفه راهنمایی مردم را عهده دار هستند راهکار بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه یاری امام زمان(علیه السلام) باید با ایمان قلبی و به صورت عملی باشد افزود:  در این موضوع سه جمله در زیارت جامعه کبیره برای ما شاخص است. شاخصه اول این است؛ کسی یار امام زمان(علیه السلام) خواهد بود که با ایشان همفکر باشد. به عنوان مثال آیا فکر ما در ازدواج، مهریه، برپایی مراسم عروسی، فرزندآوری و موضوعات دیگر زندگی با آن حضرت یکسان است.

وی ادامه داد: امام هادی (علیه السلام) می‌فرمایند کسی می‌تواند با ما همفکر باشد که قبل از هر فکری به سراغ اهل بیت(علیهم السلام) رود. اگر قرار است فکر ما با امام زمان (علیه السلام) یکی باشد باید در همه امور از علما و مراجع تقلید که در زمان غیبت ایشان وظیفه راهنمایی مردم را عهده‌دار هستند راهکار بگیریم.

رئیس هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا دومین شاخصه مهدی یاری را همدلی با امام زمان (علیه السلام) عنوان کرد و گفت: باید در حب و بغضمان به امام زمان(علیه السلام) اقتدا کنیم. امام زمان منکرات را دوست ندارند ولی معروفات را دوست دارند.

حجت الاسلام ماندگاری افزود: بی حیایی، بی حجابی، چشم‌چرانی، ظلم به خانواده و اطرافیان و بی عدالتی از جمله منکراتی است که با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) سنخیت ندارد و برای همراهی با ایشان باید این گناهان را ترک کرد.

وی در پایان همراهی با امام زمان (علیه السلام) را سومین شاخصه مهدی یاوری عنوان کرد و گفت: یاور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) باید در تمام حالات همراه ایشان باشد و جان و مال خودش را فدای حضرت کند.

انتهای پیام  

313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha