شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام منصور کیانی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی(ره) دزفول، گفت: قرآن دروازه‌ همه علوم و معارف است و هر چه بیشتر با آن انس بگیریم، در گسترش معارف الهی در جامعه موفق تر عمل خواهیم کرد.

حجت الاسلام منصور کیانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به اهمیت انس با قرآن، ابراز داشت: برگزاری دوره حفظ قرآن کریم که تابستان سال گذشته در مدرسه آیت الله قاضی(ره) دزفول کلید خورد، در راستای آشنایی و تسلط طلاب علوم دینی با قرآن برگزار می‌شود.

استاد حوزه علیه خوزستان، ایام تابستان را فرصت مناسبی جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی طلاب دانست و گفت: حاشيه قرار گرفتن قران در دروس حوزه‌های علميه از مهم‌ترین نقدهای وارد بر حوزه است؛ مدرسه علمیه آیت الله قاضی برای برطرف کردن این مشکل از ایام تابستان بهره گرفته و طلاب علاقه مند را به اردوهای دوماهه حفظ قرآن می فرستیم.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله قاضی(ره) دزفول، با اشاره به فعالیت های قرانی این مدرسه، بیان داشت: تا کنون موفق به تربیت ۵ نفر حافظ کل شده ایم و امسال نیز برای ۵ نفر دوره های تخصصی را برگزار می کنیم، البته برای سایر طلاب نیز دوره هایی همچون مفاهیم قرآن و حفظ برخی سوره‌ها، به فراخور فعالیتشان تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام کیانی، قرآن را مهم‌ترین مرجع دینی عنوان کرد و اظهار داشت: قرآن دروازه‌ای همه علوم و معارف است و هر چه بیشتر با آن انس بگیریم، در گسترش معارف الهی در جامعه موفق تر عمل خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: حفظ قرآن و تسلط به آیات نورانی آن، تأثیر به سزایی در تهذیب نفس و ارتقای اخلاقی طلاب و همچنین تسلط آنها جهت پاسخ گویی به سوالات اعتقادی و شبهاتی است که از سوی اقشار مختلف مردم برای آنان مطرح می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha