جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خدمات کارت طلاب

حوزه/ مراسم امضای تفاهم‌نامه مرکز خدمات و بانک ملی ایران و همچنین رونمایی از خدمات کارت با حضور دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و مسئولین دو مجموعه در مرکز خدمات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم امضای تفاهم‌نامه مرکز خدمات و بانک ملی ایران و رونمایی از خدمات کارت با حضور آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجج اسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات، ابوالحسن نواب رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات، ابوالفتاح نواب مسئول دبیرخانه شورای عالی و برخی از اعضای هیئت مدیره مرکز خدمات و بانک ملی امروز در سالن جلسات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد.

آیت الله مرتضی مقتدایی در سخنانی در این مراسم با بیان اینکه امیدوارم این حرکتی که در مرکز خدمات شروع شده، مبارک باشد اظهار داشت: الحمدالله طرح خدمات کارت اقدام خوبی بود و موجب می‌شود که خدمت مناسبی در اختیار طلاب قرار بگیرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه ارائه این خدمات از امور خیر و از معروف‌هایی است که در اسلام بسیار بر آن تأکید شده است بیان کرد: خداوند از مؤمنین خواسته اهل معروف باشند، یعنی کارهای خیر بسیاری انجام دهند و به عنوان اهل خیر شناخته شوند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: مرکز خدمات در ارائه طرح خدمات کارت دو نگاه محوری دارد که نگاه نخست در موضوع تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی است و دیگری استفاده از فرصت‌هایی که توسط دولت‌ها فراهم می‌شود و تأکیداتی است که بر دولت الکترونیک صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طبعاً یکی از بخش‌هایی که می‌بایست بر اساس این رویکرد انجام می‌گرفت، صندوق قرض‌الحسنه بود، ابراز داشت: از سال 90 بحث خدمات کارت شروع شد و پیگیری‌های بسیاری صورت گرفت که جا دارد از مسئولینی که در این مدت در مرکز خدمات و بانک ملی زحمت کشیدند تشکر کنم.

وی ادامه داد: اگر مؤسسات دیگر نیز از این ظرفیت استفاده کنند صرفه‌جویی‌های بسیاری می‌شود و به یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی دست خواهیم یافت که کمک بسیاری به جامعه خواهد کرد.

در ادامه جلسه دکتر همتی مدیرعامل بانک ملی استان قم ضمن اظهار خرسندی از امضای تفاهم نامه با مرکز خدمات بیان کرد: مطمئن هستم با کارهای خیری که بانک ملی پیشگام است حتماً ارتباط مردم با بانک بیش از گذشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: دنیای امروز، دنیای الکترونیک است و نیاز به خروج مردم از منزل برای انجام فعالیت های بانکی نیست؛ چراکه بانک در زمینه خدمات الکترونیک فعالیت گسترده‌ای دارد.

مدیرعامل بانک ملی استان قم با بیان اینکه بانک ملی کاملاً در خدمت مرکز خدمات قرار دارد عنوان کرد: پیگیری‌های ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سبب شد که این کار به نتیجه رسیده و جای تشکر از ایشان دارد.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین علائیان با بیان اینکه خداوند را شاکرم که با گذشت 4 سال از عملیات این طرح عملیاتی شده است، گفت: صدور نخستین کارت تجاری در اردیبهشت سال 90 انجام شد که بانک ملی ایران و مرکز خدمات حوزه های علمیه این کار را انجام دادند.

وی تصریح کرد: در اسفند 90 تعداد 64 فقره کارت برای مدیران صادر شد و این تعداد به 450 فقره رسید و تمام کارکنان مرکز تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: آبان ماه 92 شهر کاشان به عنوان پایلوت انتخاب و طلاب این شهر عالم خیز به چرخه خدمات کارت پیوستند.

وی عنوان کرد: اردیبهشت 93 استان مرکزی و شهریور 93 همدان نیز به این طرح اضافه شدند و در این مراحل نواقص برطرف شد.

حجت الاسلام و المسلمین علائیان افزود: در این مرحله عملیات واریز انبوه به خدمات کارت کلید خورد و کارت‌ها صادر و با همت مدیران استانی به دست جامعه هدف رسید.

وی خاطرنشان ساخت: کار کارشناسی بسیاری از سوی همکاران مرکز خدمات و کارشناسان بانک ملی بر این روی این طرح صورت گرفته و زحمات بسیاری را متحمل شده‌اند تا امروز این طرح را به ثمر برسانند.

در پایان، مراسم رونمایی از خدمات کارت توسط آیت الله مقتدایی و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و دکتر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران برگزار شد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha