جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ارائه این خدمات از امور خیر و از معروف‌هایی است که در اسلام بسیار بر آن تأکید شده است گفت: الحمدالله طرح خدمات کارت اقدام بسیار خوبی است و موجب می‌شود که خدمت مناسبی در اختیار طلاب قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مقتدایی صبح امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز خدمات و بانک ملی ایران و رونمایی از خدمات کارت با بیان اینکه امیدوارم حرکتی که در مرکز خدمات شروع شده، مبارک باشد گفت: الحمدالله طرح خدمات کارت اقدام خوبی بوده و موجب می‌شود که خدمت مناسبی در اختیار طلاب قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ارائه این خدمات از امور خیر و از معروف‌هایی است که در اسلام بسیار بر آن تأکید شده بیان کرد: خداوند از مؤمنین خواسته اهل معروف باشند؛ به این معنا که کارهای خیر بسیاری انجام دهند و به عنوان اهل خیر شناخته شوند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان ساخت: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند که برای برادر دینی خود با رغبت و میل وارد شوید و کار خیر انجام دهید و کاری کنید که اهل معروف شناخته شوید.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام صادق(ع) در روایت دیگری می‌فرمایند که برای بهشت دری است که اسم آن باب معروف است، گفت: اهل معروف کسانی هستند که در دنیا تلاش می‌کنند به دیگران و برادران دینی شان خیر برسانند.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه یکی از این معروف‌ها ایجاد خدمات کارت است، افزود: انشا الله افراد گوناگون بتوانند از این تسهیلات استفاده کرده، شرایطی فراهم شود تا شهریه مراجع معظم نیز از این طریق واریز شود.

وی بیان کرد: اگر ریاست مرکز خدمات و مدیرعامل بانک مرکزی دیداری با مراجع عظام داشته باشند و این اقدام توضیح داده شود، مطمئناً مراجع عظام نیز قبول می‌کنند که شهریه خود را از این طریق واریز نمایند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ابراز داشت: خدمات کارت یک اقدام بسیار خوب برای طلاب حوزه‌های علمیه است که خدمات‌رسانی را تسریع می‌کند.

وی در پایان با بیان این مطلب که خوشحالی طلاب موجب خوشحالی ولی‌عصر(عج) است، تصریح کرد: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند: اگر شما خدمتی به یک فرد مؤمن انجام دهید و او را خوشحال کنید بدانید پیامبر(ص) خوشحالی‌اش بیشتر از این حاجت خواهد بود.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha