سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حیدری اهواز

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز اگر شیعه و جمهوری اسلامی ایران در دنیا نقش آفرینی کرده و عزتمندانه زندگی می کند و موجب شکل گیری موج بیداری در دنیا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری، شب گذشته در مراسم استقبال از کاروان حامل پیکر مطهر شهدا در شهر باوی، با اشاره به آیه « وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»، ابراز داشت: قرآن شهدا را زنده می داند و حیات و تحرکی که اکنون در جامعه ایجاد شده به واسطه خون شهداست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، شهدا را از حقایق و گنجینه های هستی خواند و گفت: برای درک حقیقت شهدا باید به آن عالم بزرگ ملکوت راه پیدا کرد تا بتوان این حقایق را دید.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: حقیقت شهید آن قدر با عظمت است که در این دنیا نمی توانیم به آن پی ببریم، بلکه تلاش می کنیم تا گوشه ای از آثار حیات و حقیقت شهدا را درک کنیم و این موج مردمی که در همراهی با شهدا ایجاد شده است یکی از آثار زنده بودن شهداست.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، زنده و پویا بودن جوامع شیعی را به واسطه خون شهدا دانست و اظهار داشت: امروز اگر شیعه و جمهوری اسلامی ایران در دنیا نقش آفرینی کرده و عزتمندانه زندگی می کند و  موجب شکل گیری موج بیداری در دنیا شده است، به برکت خون شهداست  و این عظمت، از نشانه های حیات شهیدان است.

وی بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهدا و ادامه دادن راه آنها تاکید و خاطر نشان کرد: راه شهدا، تبعیت از ولایت فقیه است و این همان شاهراه الهی است که در درون خود عزت، پیشرفت، آزادی بخشی و پویایی به همراه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در پایان به زبان عربی و با همراهی مردم عرب زبان این شهر میثاق نامه ای با شهدا خواند و بیان داشت: ما در کنار پیکر پاک شهیدان و در پیشگاه خداوند متعهد می شویم که مسیر مقدس شهدا را تا آخر ادامه داده و در راه جهاد و استقامت در برابر استکبار ثابت قدم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha