شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تعلیم و تربیت

حوزه/ عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم ، تقویت معنویت گرایی را مهم ترین عامل در زمینه ارتقای امنیت روانی فرد و جامعه عنوان کرد.

زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اگر امروز می بینیم تا حدی آرامش و امنیت روانی بخشی از جامعه دچار خلل شده ، یکی از دلایل اصلی اش کمرنگ شدن توجه به دین و امور معنوی در زندگی این افراد است.

وی افزود: بنده به عنوان کسی که سال هاست در عرصه مشاوره فعال هستم می گویم با وجودآن که عموم خانواده های ایرانی نسبتاً پایبند به معنویت و دین هستند اما گاه مشکلاتی که در این عرصه پدید می آید به خاطر غفلت و یا کم توجهی به این مقوله است.

 استاد حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از افراد جامعه به جای آن که رابطه خود را با خدای متعال تقویت کنند، گمشده خویش در بحث آرامش و آسایش را صرفاً در جنبه های مادی جستجو می کنند و حال آن که به این طریق به آرامش حقیقی نمی رسند.

وی افزود: از سویی خانواده ها باید توجه داشته باشند که در نوع ارتباط با یکدیگر به احکام و مناسبت های شرعی توجه جدی داشته باشند و یادشان هم نرود که دوام زندگی زناشویی و خانوادگی بر پایه اخلاق گرایی است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha