دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 آیت الله سید مجتبی حسینی

حوزه/ مردم عراق با وجود اینکه از احزاب و گرو های مختلفی تشکیل شده اند و دارای سلایق متفاوتی هستند؛ ولی همه یک چیز را فریاد می زنند و آن پیروی از ولایت و مرجعیت و جمع شدن زیر این پرچم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سید مجتبی حسینی، با حضور در خبرگزاری حوزه در جمع کارکنان  هفته نامه افق حوزه  و معاونت بین الملل حوزه های علمیه به ارائه گزارشی از تحولات دو کشور سوریه و عراق پرداخت.

جهان اسلام نیازمند اصلاح فکر و اندیشه است

وی با بیان این که جهان اسلام در یک وضعیت حساسی قرار دارد گفت: آنچه در این اوضاع نامناسب که حق با باطل آمیخته شده، نیازمند آن هستیم، اصلاح فکر و اندیشه است.

نماینده  رهبر معظم انقلاب در عراق ادامه داد: اصلاح فکر برای مقابله با این گونه تهدیدها یک وظیفه است و لازم است این ظرفیت را به وجود بیاوریم و بیشتر آن را در دنیا انعکاس بدهیم.

آیت الله حسینی به تحولات عراق و سوریه   اشاره کرد و اظهار داشت:  تحولات  میدانی در این دو کشور اگر چه در ابتدا نگران کننده است و دشمن  در حال  از بین بردن  مراکز حساس زیربنایی، اقتصادی و اجتماعی است، اما از طرفی آثار و برکاتی هم برای جهان اسلام و مردم دنیا به همراه داشته است.

آل سعود سردمدار اجرای طرح اسلام آمریکایی در منطقه است

 وی گفت: در این میدان دو جبهه غرب و اسلام آمریکایی قرار دارند که تنها هدف آنها ایجاد سلطه و قدرت طلبی است و رژیم آل سعود سردمدار اجرای طرح اسلام آمریکایی در منطقه است، در گذشته مبالغ زیادی پول خرج کرده بود که بتواند خود را به عنوان نماینده جهان اسلام معرفی کند.

 آیت الله حسینی ابراز داشت: یکی از برکات بزرگ تحولات سوریه و عراق، شناخت چهره واقعی غرب و عربستان بود. عربستان نشان داد لیاقت خادم الحرمین بودن را ندارد و در گذشته هم تظاهر به این کار می کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق گفت:  خشنونت هایی که داعش در حال انجام دادن آن است در حقیقت همان اندیشه فکر وهابیت است که به خوبی درون آنها را برای مردم جهان نمایان کرده است.

 اسلام دین منطق، عقل و برهان است

وی ادامه داد: این وقایع به وجود آمده بیانگر این حقیقت است غربی ها و همپیمانان آنها  یک هدف دارند و آن هم ایجاد سلطه، رعب و خوی وحشی گری است و هیچ منطق دیگری ندارند. درحالی که اسلام دین منطق، عقل و برهان است و از همه مسلمانان می خواهد این گونه رفتار کنند.

 آیت الله حسینی  با بیان این که تحولات تکفیری ها رو به شکست است اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب هم در کنفرانس مجمع جهانی اهل بیت(ع) اعلام کردند؛ آینده از آن جهان اسلام است و این حرف بدین معنا است که مردم برای پیروز شدن اسلام امید داشته باشند و برای احیاء این امر، همه، مسئولیت و تکلیف دارند و یکی از تکالیف هم مأیوس نشدن و تلاش کردن برای ساختن جامعه آرمانی است.

مردم عراق زیر پرچم ولایت ‌اند

نماینده ولی فقیه در عراق خاطر نشان ساخت: یکی دیگر از برکات منطقه این است که مردم عراق با وجود اینکه از احزاب و گرو های مختلفی تشکیل شده اند و دارای سلایق متفاوتی هستند؛ ولی همه یک چیز را  فریاد می زنند و آن پیروی از ولایت و مرجعیت و جمع شدن زیر این پرچم است.

 آیت الله حسینی افزود: این اتفاقات به مردم عراق نشان داد اگر همه یک هدف داشته باشند و برای یک هدف واحد بجنگند پیروز خواهند شد.

نماینده سابق رهبر انقلاب در سوریه با اشاره به اینکه موج پیروی از ولایت و مرجعیت در عراق به اوج خود رسیده ابراز داشت: همه گروه ها، ولایت و مرجعیت را به عنوان یک رکن، اصل و اساس قبول دارند و  همین عامل موجب  تقویت  گروها  و صف آرایی آنها در مقابل دشمن شده است.

دشمنان در سوریه رسوا خواهند شد

 آیت الله حسینی اظهار داشت: در سوریه اوضاع  میدانی کمی متفاوت تر از عراق است.  غربی ها تصمیم گرفتند تا کار  نظام سوریه را تمام کنند و این وضعیت به  وجود آمده به خاطر شرائط مردم و نظام سوریه بود  که شناخت چندانی از همدیگر نداشتند، ولی با این حال تا کنون لطف خدا با اسلام بوده و با تحولات به وجود آمده  امید است که سوریه از این وضعیت بیرون بیاید و دشمنان روسوا شوند.

 آیت الله حسینی با بیان این که سوریه در خط مقاومت قرار دارد گفت: این اتفاقات موجب شده تا نظام سوریه  موضع گیری های شجاعانه ای در مقابل اسرائیل و غربی ها انجام دهد، حرکتی که در گذشته کمتر آن را شاهد بودیم و با لحن محافظه کارانه صورت می گرفت.

غربی ها به دنبال تغییر قانون اساسی سوریه هستند

نماینده آیت الله خامنه ای در عراق خاطر نشان ساخت: غربی ها به دنبال این  هستند تحول اساسی در نظام سوریه  به وجود بیاورند و اصلاحات اساسی در قانون این کشور ایجاد کنند،  اما موفق نخواهند شد، ما امیدواریم که تحولات سوریه به نفع اسلام و مردم  به پایان برسد.

 انتهای پیام:40/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha