سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ جامعه پزشکی احیاگرجامعه است چراکه یک پزشک با نجات یک انسان کل بشریت را نجات می دهد، لذا این جامعه باید جهان اسلام را در ایجاد اتحاد، وحدت و یکدلی بین مسلمین یاری داده و این مسیر را هموار نماید.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درتهران، آیت الله محسن اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب،درهمایش پزشکان تقریبی در دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به شرایط امروزجهان اسلام و فعالیت گروه‌های تکفیری گفت: امروزگروه های تکفیری درعراق، سوریه، مصر، لبنان، لیبی وسایر بلاد اسلامی شرایطی را به وجود آورده اند که مردم آن مناطق آرزو دارند ای کاش همان دیکتاتورهای ظالمی مثل صدام و قذافی درکشورشان حاکم بودند.

وی ادامه داد: قطعا اغراق نیست اگر بگوییم تا کنون چنین دورانی بر جهان اسلام نگذشته است که جمعی با شعار دین درپی تفرقه افکنی و ایجاد شکاف بین مسلمانان بوده و دیگران را نیز به این پراکندگی بخوانند.

آیت الله اراکی یادآورشد: دشمنان همواره در پی جنگ افروزی در میان مسلمانان هستند لذا بر همه مسلمین و دلسوزان جهان اسلام این وظیفه سنگینی می‌کند که باید دربرابرهجوم خطرناک فکری وسیاسی ونظامی دشمنان اسلام بایستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان این که هویت اسلامی هرجامعه هویت وحدت آن جامعه است، تصریح کرد: اگربخواهیم جامعه‌ ما هویت اسلامی داشته باشد باید وحدت را حفظ کرده و در پی‌اطاعت فرمان خدا باشیم چراکه تنها عنصری که می‌تواند جامعه بشری را یک دست کند اطاعت از اوامر الهی می باشد.

آیت الله اراکی با بیان این که در ایجاد تقریب بایستی سه مرحله تئوری سازی، گفتمان سازی و میدان سازی را در پیش بگیریم، گفت: امروزمرحله میدانی سازی تقریب را پیش رو داریم. صحنه عمل ما دراین عرصه ازخیابان ها شروع شده وتا دانشگاه ها و حوزه های علمیه و حتی بین یکایک مردم ادامه می یابد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی برلزوم ایجاد وحدت بین ادیان الهی اظهار داشت: اینکه همه جوامع اسلامی باید در مقابل هجوم فکری و نظامی دشمنان اسلام پیوستگی خود را حفظ کنند یک تأکید و نص صریح قرآن کریم است وتأکید حضرت آقا بر این مسئله و اتحاد ادیان در سنت رسول گرامی اسلام وجود داشته و وظیفه‌ای است که کتاب الهی بر دوش ما قرارداده است.

آیت الله اراکی افزود: جامعه پزشکان با ارائه خدمات درمانی بزرگترین خدمت را به تقریب مذاهب می‌کنند لذا باید از این خدمات ارزنده درراستای تکریم و تقریب دردنیای اسلام استفاده کرده و زمینه‌های تقریب را با بهره گیری ازاین ظرفیت های کارآمد و بزرگ فراهم نمائیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در پایان با بیان این که پزشکان متعهد درعرصه مقابله با موج بهم ریختن جوامع اسلامی و دشمن آفرینی بیجا باید ما را یاری رسانند، گفت: ما از جامعه پزشکان به ویژه پیشگامان درعرصه تقریب می خواهیم که جوامع اسلامی را در این راه پرمخاطره یاری کنند و امیدواریم که خداوند متعال نیزیاری گر ما و پزشکان عزیز دراین مسیرمقدس باشد.

گفتنی است درپایان این همایش از 17 نفرپزشک جهادگرشیعه و سنی که در شهرهای محروم و مرزی کشورمان به ارائه خدمت و پیگیری مجدانه بحث تقریب پرداخته‌اند تجلیل به عمل آمد. 34/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha