چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم هوشیاری و مراقبت نسبت به اهداف خاص سیاسی، اقتصادی و فرهنگی انگلستان پس از بازگشایی سفارتش در تهران تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهردوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: در روزهای اخیر، بحث بازگشایی سفارت انگلیس در رسانه های کشور بازتاب بسیاری داشته و بسیاری از شخصیت ها و اهالی رسانه در مقام موافق یا مخالف آن صحبت کرده اند.

وی افزود: در این خصوص به نظر بنده قبل از هر چیز باید متوجه باشیم به هر حال انگلیس، انگلیس است؛ یعنی کشوری که حتی آمریکا را هم دنبال خود می کشاند.

اهداف روباه پیر در ابعاد مختلف چیست؟!

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: از این حیث انگلیسی ها در گشایش سفارت خود ، اهداف مهم سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی را دنبال می کنند و مهم آن است که در مقابل هرکدام از آن ها، ما چگونه رفتار کنیم.

دانش فنی را از انگلیسی ها بگیریم نه کالایشان را!

وی ادامه داد: در بخش اقتصادی آنچه ضرورت دارد این است که ما در قبال روابط با انگلیس بکوشیم که تکنولوژی را از آن ها بگیریم نه این به دنبال آن باشیم که حالا کالایی را از انگلیس یا دیگر کشورهای غربی وارد کنیم، بلکه مهم آن است که ما دانش فنی و تکنولوژی را از آن ها وارد کنیم تا همین مساله زمینه ای شود برای تقویت و تحکیم اقتصاد مقاومتی و به تبع آن ما بهتر بتوانیم روی پای خود بایستیم.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهردوی تاکید کرد: گرچه نفت درآمد سرشاری دارد اما ما به عنوان یک ایرانی مسلمان قبل از هر چیز باید بکوشیم که با دانش خود تولیداتمان را افزایش داده و بستر تقویت تولید ملی را فراهم کنیم نه این که همیشه نگاهمان به خارج باشد.

وی افزود: اگر ما بتوانیم دانش و فناوری را از دیگران بیاموزیم و آن را در داخل بکار گیریم آن موقع می توانیم به تولید کالای داخلی اهتمام بورزیم.

تجربه تولید پیکان نباید تکرار شود

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: از این حیث بنده معتقدم نباید وضعی که ما در زمان تولید خودروی پیکان در چند دهه پیش داشتیم تکرار شود به این معنی که خط تولید پیکان در سال 1344 از طریق شرکت انگلیسی تالبوت وارد کشور شد و تا همین چند سال پیش نیز به تولید انبوه می رسید و حال آن که بیش از 90 درصد آن وابسته به خارج بود و همین مساله باعث شد ما در صنعت خودروسازی چندان پیشرفت نداشته باشیم.

اهداف خاص سیاسی پس از بازگشایی سفارت

وی تصریح کرد: در بُعد سیاسی گرچه انگلیسی ها بر اساس ذات فریبکارانه و مکارانه خود اهدافی در سر می پرورانند، اما به نظر من با توجه به ساختار کشور نمی توانند دست کم در کوتاه مدت به اهدافشان برسند، هر چند همواره به دنبال مداخلات سیاسی هستند و به ویژه در مقطع بلند مدت می خواهند برنامه هایی را اجرا کنند.

وحدت ملی؛ لازمه مقابله با توطئه انگلیسی

وی افزود: در این خصوص مهم ترین چیزی که نیاز است اولاً حفظ وحدت و همبستگی ملی و ثانیاً تقویت بینش و بصیرت همگانی در تشخیص و تحلیل مسایل سیاسی روز است.

لزوم هوشیاری ملی در عرصه فرهنگی

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در خصوص مسایل فرهنگی باید خیلی مراقب باشیم ، گفت: واقعیت مسلم آن است دشمنان ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و حتی قبل تر از آن به دنبال تهاجم فرهنگی و استحاله فرهنگی بوده اند و امروز نیز با ابزارهایی که در دست دارند از جمله رسانه هایی چون بی بی سی، به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی اظهار داشت: از سویی همه می دانیم که خود انگلیسی ها در مباحث فرهنگی دارای تولیدات جدی هستند و همچنین در بحث اختلاف افکنی مذهبی ، اُستاد تمام به شمار می روند.

تشیع انگلیسی در تقابل با اسلام ناب

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی گفت: اساساً این که به انگلیس یا همان بریتانیا ، روباه پیر گفته می شود بی جهت نیست و مقام معظم رهبری نیز چندین مرتبه در سخنرانی های متعدد خویش اشاره به تشیع لندنی و انگلیسی داشتند که به موازات تسنن آمریکایی به دنبال ضربه زدن به اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی افزود: این ها همه نشان می دهد آن ها در برنامه های فرهنگی خود بسیار جدی هستند و ما نیز باید مراقب باشیم بازگشایی سفارت انگلیس در تهران ، باعث نشود آن ها در دنبال کردن اهداف خود در این عرصه موفق باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha