دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 356935
۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
امام رضا

حوزه/ معاون پژوهش حوزه کرمانشاه گفت : امام رضا (ع) در زمان خود دارای فضل و دانشی جهانی بودند که مورد قبول تمام مکتب های آن زمان بود.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کرمانشاه با تبریک سالروز میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اظهار داشت: این امام همام در عهد و دوره خویش مورد قبول تمام مکتبهای آن زمان و دارای فضلی عظیم و علم و دانشی جهانی بودند.

وی، با اشاره به اینکه عصر امام رضا (ع) عصر شکوفایی علمی جامعه جهانی بود تصریح کرد : در آن دوره مسلمانان نیز در اوج مدارج علمی بودند و پیشرفت های قابل توجهی داشتند که در این میان علم ایشان سر آمد همه آنها بود.

وی گفت : در آن زمان کتاب های زیادی از بزرگان و فلاسفه یونانی و ایرانی به زبان عربی ترجمه شده بود و با اینکه نهضت ترجمه شکل گرفته بود نیازها و عطشهای علمی زیادی در جامعه وجود داشت که باید از یک منبع علمی الهی که مصون از خطا و اشتباه باشد سیراب می شد.

حجت الاسلام قلعه بالایی عنوان کرد:برای رفع عطش های علمی آن دوره همه توجهات ، نگاه ها و نظرات به سمت شخص امام رضا(ع) و شاگردان ایشان و مکتب تشیع خیره شد که بتواند پاسخگوی تمامی نیازها و شبهات باشد.

معاون پژوهش حوزه کرمانشاه تاکید کرد : مامون برای اینکه هیبت و صلابت علمی ایشان را مخدوش و یا زیر سوال ببرد دستور داد دانشمندان برجسته علمی جهان از تمام ادیان مختلف با امام رضا (ع) مناظره و مباحثه نمایند .

وی در پایان یاد آور شد: وصل بودن به سرچشمه لایزال و لایناهی الهی و سرشار بودن از علم و معرفت موجب شد که تمامی مکتب ها و نحله های مختلف جهان به فضل امام(ع) اعتراف کرده، در مقابل مقام علمی ایشان سرتعظیم فرود آوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha