جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد/ امام جمعه اصفهان

حوزه/ با مرکزیت قم مدرسه ای تاسیس شود تا طلاب خوش استعداد و علاقمند به فراگیری زبان های خارجی تربیت شده تا در عرصه بین الملل فعالیت نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، امام جمعه اصفهان در اجلاسیه مدیران استانی و معاونین ستادی ،با اشاره به ضرورت تحت برنامه بودن طلاب  در دوران سطح افزود: نباید طلاب را بعد از پایه هفتم آزاد بگذاریم، زیرا آسیبی جدی برای طلاب و خود حوزه خواهد بود بلکه باید طلاب  در طول دوره سطح تحت برنامه باشند، البته اصرار به اتمام سطح در دوره ده ساله نیز یک آفت است.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: وجود درس های جنبی در کنار دروس اصلی و تمام نکردن دروس اصلی در پایان هر سال تحصیلی مشکلی است که طلاب با آن درگیر بود و لازم است نسبت به این موضوع تمهید جدی اندیشه شود.

وی، تربیت مبلغ را لازمه کار حوزه دانست و تاکید کرد: رسالت اصلی یک طلبه باید تبلیغ باشد و حوزه نیز باید طلاب مبلغ تربیت کند.

وی تشکیل مدرسه اختصاصی برای تربیت طلاب زباندان را ضروری دانست و تصریح کرد: گسترش موضوع طلاب زباندان به استان ها ضرورتی ندارد، بلکه باید با مرکزیت قم تعدادی طلبه زباندان که هم نویسنده باشند و هم بتوانند با زبان های خارجی مکتب اهل بیت(ع) را ترویج کنند  تربیت شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha