پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مکه مکرمه/حج

حوزه/ مسئول سازمان حج و زیارت اصفهان گفت: با توجه به شعار حج امسال باید با همبستگی، اتحاد و بصیرت، بتوانیم دشمن اصلی را تشخیص دهیم چرا که تمرکز و توجه بر وجوه مشترک امت مسلمان یک اصل است.

حجت الاسلام فقیهی، در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» اصفهان، با توجه به آغاز اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی و انتخاب شعار "حج، معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی"، به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره ای کرد و اظهار داشت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزان حج، نباید به اختلافات سیاسی میان ایران و عربستان دامن زد.

وی افزود: دشمن ما آمریکا و صهیونیست است و دولت هایی مانند دولت سعودی، فریب آن ها را خورده اند و احساس می کنم مقام معظم رهبری هم موافق برخی تندروی ها نیستند، دشمن این دولت ها را بازی میدهد تا به اهداف خود برسد.

این مقام مسئول یادآورشد: یکی از دوستان من می‌گفت در یکی از کتابخانه های عربستان حدود 50 جلد کتاب بر علیه شیعه وجود دارد در حالی که یک کتاب علیه صهیونیست ها و آمریکا نوشته نشده بود، این یعنی دشمن در پی این است که مسلمانان را به جان هم بیندازند و دولت های مسلمان نباید فریب آن ها را بخورند.

مسئول سازمان حج و زیارت اصفهان تاکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، ما باید دشمن مشترک را هدف قرار دهیم و دشمن اصلی آمریکا و استکبار است.

حجت الاسلام فقیهی با توجه به اعزام حدود 65 هزار زائر، خاطرنشان کرد: مصلحت اقتضا می کند که حرف هایی زده نشود که خطری زائرین را تهدید کند.

مسئول سازمان حج و زیارت اصفهان در ادامه درباره جزئیات اعزام زائرین از اصفهان گفت: امسال 38 کاروان از اصفهان اعزام می شود، البته 2 کاروان دیگر هم ممکن است که اضافه شود، از این 38 کاروان، 20 کاروان از اصفهان و بقیه از شهرستان های استان اند.

حجت الاسلام فقیهی خاطرنشان کرد: امسال حدود 5 هزار زائر از اصفهان به حج مشرف می شوند که در این میان 38 نفر روحانی، 20 نفر معینه و 6 نفر معین، کاروان ها را همراهی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha