یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سعید مهدوی امین لرستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت:بانک های اسلامی شرایط اعطای تسهیلات به مردم را آسان کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی امین امروز در دیدار با مدیران شعب بانک مهر اقتصاد لرستان که به مناسبت ۱۰شهریور سالروز گرامیداشت بانکداری اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه بانکداری اسلامی بعنوان الگویی جامع از بانکداری معرفی شود گفت:باید با برنامه ریزی های منسجم و هدفمند تمام مشکلاتی که سد راه اعطای تسهیلات به افراد جامعه است برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت موازین اسلامی و عمل به آنها را باید در قوانین بانکی به کار گیریم افزود:عملکرد بانک ها و مشتری انها نیز به اعتماد بانکها در ارائه خدمت به مرم و جامعه وابسته است و هر چه میزان اعتماد بالاتر رود بانکها نیز موفق تر عمل می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، با اشاره به اینکه ربا درآیات قران بشدت نهی شده است تصریح کرد:خداوند متعال با هر گونه تجارت حلال موافق است جز پدیده نکوهش شده ربا که مخالف دستورات خدای متعال است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه بانک های ما باید برای سایر موسسات مالی دنیا الگو باشند خاطر نشان کرد:بانک های اسلامی باید با دادن تسهیلات آسان به مردم در ارائه این تسهیلات تنوع ایجاد کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه پایبندی به قوانین بانکداری اسلامی علت استقبال عمومی از برخی از بانک ها است یادآور شد:برای اجرای بانکداری اسلامی باید مشاوران به افرادی که تسهیلات دریافت می کنند مشاوره های لازم را در خصوص نوع وام و مصارف آن بدهند چرا که با رعایت این موارد می توان این وام ها را در اختیار متاقضیان نیازمند قرار داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha