دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام داوود نمازی

حوزه/مشاور وزیر کشور در امور روحانیت از ابلاغ سراسری بخشنامه تقویت و گسترش حوزه های علمیه در ۱۳ بند به استانداران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین داوود نمازی، امروز در دومین روز نشست فصلی مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران کشور اظهارداشت: با دستور وزیر کشور بخشنامه‌ای که در واقع حاوی مصوبات گذشته و بر زمین مانده بود با عنوان تقویت و گسترش حوزه‌های علمیه در 13 بند تدوین و به استانداران ابلاغ شده است.

وی با تأکید بر این‌که روحانیت و حوزه های علمیه نقش بسزایی در تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت ایفا می کنند، افزود: سیاست دولت حمایت از حوزه های علمیه در عین توجه به استقلال این نهاد است، چراکه انقلاب اسلامی ایران ثمره مجاهدت علمای حوزوی در طول سالیان متمادی است.

حجت الاسلام والمسلمین نمازی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید نقش مشاورین استانداران پررنگ تر از گذشته می باشد، تصریح کرد: وظیفه و رسالت مشاور امور روحانیت، توجیه گر برنامه فرمانداران و استانداران نیست.

وی تاکید کرد: ما از اقدامات استانداران و فرمانداران اطلاع رسانی می کنیم ولی نقش توجیه گر فعالیت ها و اقدامات ایشان را نداریم و در تشکیلات اداری استان و ایجاد تعامل مناسب بین روحانیون و مسؤولان استانی از هیچ کوششی فروگذار نیستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نمازی با بیان این‌که روحانیت در تمام عرصه‌های انقلاب حضور فعال داشته است، افزود: خاستگاه انقلاب اسلامی، حوزه علمیه و مساجد و منابر است، امروز وظیفه بسیار مهمی که در کنار تبلیغ دین برای روحانیت متصور است حمایت از نظام جمهوری اسلامی است و نقش روحانیت در حفظ این نظام الهی نقشی کلیدی است.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت با تأکید بر این‌که دولت از نظرات روحانیان در حل مسائل و مشکلات جاری کشور استقبال می‌کند، افزود: هدف از تشکیل جایگاه مشاور امور روحانیت در وزارت کشور، ایجاد رابطه دوسویه بین علما و مسؤولان کشور است و با توجه به این که وزارت کشور با طیف وسیعی از مسؤولان ارتباط دارد این جایگاه دارای اهمیت خاصی است.

وی با تأکید بر این‌که روحانیت باید به عنوان ناصح دلسوز در تمام صحنه‌ها حضور داشته باشد، گفت: روحانیان در طول تاریخ، پرچمداران ترویج دین و شریعت در جامعه و میدان‌داران اصلی جبهه دین‌مداری بوده‌اند، روحانیت در این راه سختی‌های زیادی را متحمل شده است و امروز وظیفه خود می‌داند که پاسدار حریم دین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نمازی ضمن ابلاغ سلام وزیر کشور به میهمانان حاضر خواستار تعامل و همکاری بیشتر جامعه روحانیت با بدنه دولت شد.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت گفت: همانطور که می دانید وزیر کشور به عنوان دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر می باشد و از این نظر خواستار تعامل بیشتر با روحانیت و استفاده از ظرفیت روحانیون در مبارزه با مواد مخدر می باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت روحانیون در مبارزه با مواد مخدر در جامعه ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین نمازی در بخش دیگری از سخنانش به تهاجم سخت فرهنگی دشمن علیه نظام اسلامی تأکید کرد و افزود: دشمن بی کار ننشسته و در جهت ضد ارزشها فرهنگی و آموزه های دینی بسیار کوشا است، بطوریکه از نظر حجاب و عفاف در برخی شهرها آمارها، آمار خوبی نیست.

مشاور وزیر کشور افزود: بحمدلله اقدامات خوبی از سوی وزارت کشور انجام شده است ولی وسعت کار بسیار عظیم می باشد، حوزه های علمیه خواهران و برادران باید با توجه به پتانسیل بالایی که دارند به مدد دستگاههای اجرایی همچون وزارت کشور بیایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha