چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام محمدحسن زمانی

حوزه/ معاون امور بین الملل حوزه های علمیه گفت: آموزش زبان عربی و فراگیر کردن آن در حوزه ها و ایجاد رویکرد بین المللی در پژوهش های طلاب از مهمترین اقدامات این معاونت است.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فعالیت های معاونت بین الملل حوزه   که چندی پیش گزارش کامل آن را در اجلاسیه مدیران استانی به اعضای شورای عالی حوزه های علمیه ارائه کرده بود اظهارداشت:از جمله فعالیت های این معاونت تهیه و تدوین نهایی  رویکرد بین المللی به نظام آموزشی، پژوهشی و تبلیغ حوزه های علمیه، تقویت رویکرد بین المللی به فعالیت های آموزشی حوزه، تقویت رویکرد بین المللی به فعالیت های تبلیغی حوزه های علمیه و جهانی سازی پژوهش های حوزه می باشد.

وی  تحقیق، تالیف و ترجمه متون دینی بین المللی، کتاب احکام اسلامی ویژه مخاطبان بین المللی، کتاب رسالت بین المللی حوزه های علمیه از نگاه آیات و روایت، رسالت بین المللی حوزه ها از منظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب، کتاب ضرورت های زبان آموزی در حوزه های علمیه از منظر آیات و روایات و امام و رهبری و علما، تهیه بروشور معرفی حوزه های علمیه به میهمانان خارجی، معرفی علمای فعال بین المللی تاریخ شیعه را از دیگر فعالیت های این معاونت برشمرد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه گفت: از دیگر فعالیت هایی که در این معاونت انجام شده است می توان به  عضویت در شورای سیاستگذاری بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، به روز رسانی بانک اطلاعات، راه اندازی سایت معاونت بین الملل حوزه های علمیه، عضویت در شورای سیاستگذاری ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ برگزاری شوراهای تخصصی بین المللی و برگزاری دوره های دانش افزایی  اشاره کرد.

وی اظهارکرد: محور دیگر فعالیت های این معاونت در حوزه آموزشی شامل برنامه هایی چون آشنایی با فرهنگ ملل، آخریت تحولات کشورها، بررسی آخریت تحولات منطقه با محوریت سوریه، مبانی قرآنی و اندیشه تقریب و... بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: اعزام اساتید به نشست های علمی با موضوعات بین المللی، برگزاری همایش زباندانان حوزه، برگزاری کمیسیون های تخصصی در این زمینه، شرکت دادن شخصیت های حوزوی در همایش های بین المللی، مشارکت در برگزاری همایش مجمع جهانی اهل البیت(ع) و کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری از دیگر برنامه های این معاونت است.

وی گفت: از دیگر برنامه ها؛ می توان به مدیریت و مشارکت در برگزاری نشست های علمی و بین المللی در داخل کشور، دعوت از شخصیت های علمی دیگر کشورها، میزبانی و دعوت از گروه های میهمان از جمله میهمانانی از مصر، و الازهر، اندونزی و نهادهای بین المللی و انتشار 53شماره بولتن خبری اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: از دیگر فعالیت های این معاونت می توان از نیازسنجی دینی فرهنگی کشورها و راه اندازی اتاق های فکر در خصوص چندین کشور جهان نام برد.

وی در پایان به انتظارات این معاونت از مراکز استانی اشاره کرد و گفت: آموزش زبان عربی و فراگیر کردن آن در حوزه ها، ایجاد رویکرد بین المللی در پژوهش های طلاب، مرتبط کردن فعالیت های علمی طلاب به پایگاه های استنادی، برگزاری نشست های ترویجی و ارایه اطلاعات بین المللی، برگزاری دوره های آشنایی فرهنگ و عقاید ملل، برگزاری دوره تربیت مبلغ در خارج از کشور از جمله انتظارات این نهاد از مراکز استانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha