دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رونمایی از کتاب ۸۵۰ نکته در سبک زندگی قرآنی

حوزه/ آیین رونمایی از کتاب «۸۵۰ نکته در سبک زندگی قرآنی» با تقریظ آیت الله العظمی سبحانی، در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از کاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در این مراسم گفت: سبک زندگی اسلامی که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته به معنی زندگی قرآنی است و اگر زندگی خود را بر مبنای قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام قرار دهیم، می‌توانیم به سبک زندگی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دست یابیم.

وی افزود: از مهم‌ترین گفتمان‌هایی که می‌توان در مقابل سبک زندگی غربی به صورت کارآمد و پویا عمل نماید گفتمان مرتبط با جامعه قرآنی و اختصاصا سبک زندگی اسلامی است.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه شناخت و بکارگیری سبک زندگی اسلامی می‌تواند تبعات منفی کارکردهای جامعه را خنثی کند خاطر نشان کرد: جامعه‌ای که تحت تهاجم فرهنگی غرب قرار دارد هر لحظه امکان تغییرات هویّتی در آن وجود دارد، لذا تبیین ارزش و اعتبار والای جامعۀ قرآنی که تبلور جامعۀ آرمانی است، می‌تواند سبک زندگی مردم را به بهترین نحو مدیریت کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی کاشان با اشاره به اینکه تنها جامعۀ قرآنی از مفاسد و خطرات و آفات جامعه غربی مبرّی است، اظهار داشت: ایجاد جامعۀ قرآنی منطبق با قرآن و عترت پیامبر اکرم (ص) امری انکار ناپذیر است، زیرا فقط جامعۀ قرآنی می‌تواند پایه گذار سبک زندگی اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت قرآنی جامعه باید برای نهادینه کردن فرهنگ سبک زندگی قرآنی بهره گرفت، خاطر نشان کرد: یک مؤلف با استفاده از ابزار قلم می تواند در ارتقای سبک زندگی قرآنی جامعه مؤثر باشد، همچنان که یک هنرمند نیز با استفاده از ابزار هنر و یک مفسر با تبیین مفاهیم کلام وحی می تواند با تأثیر گذاری در روابط فردی و اجتماعی افراد جامعه، این اصل را نهادینه کند.

وی با تقدیر از فعالیت ارزشمند حجت‌الاسلام صنعتکارفر در تالیف این کتاب تصریح کرد: تقریظ حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید به این کتاب، بیانگر اهمیت موضوع سبک زندگی قرآنی و نشان از نگارش وزین و محتوای غنی این کتاب است.

مؤلف کتاب «850 نکته درسبک زندگی قرآنی برای خانواده ها» نیز در این مراسم گفت: ایده تدوین این کتاب بر اساس نظریه مبتکرانه سبک زندگی اسلامی مقام معظم رهبری در اوایل دهه 90 ترسیم شد.

حجت‌الاسلام حسن صنعتکارفر افزود: این نظریه به شرط تبیین و تحقق عملی آن، بسیاری از نقشه ها و توطئه های شیطانی اردوگاه غرب علیه اردوگاه اسلام را خنثی می‌کند و بدنه امت را در برابر هجمه های خاموش و پنهان فرهنگی غرب محکم و ضربه ناپذیر می‌کند.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کاشان اظهار داشت: این کتاب با مقدمه مرجع عالیقدر حضرت آیت الله جعفر سبحانی در 8 بخش و 245 صفحه در قطع وزیری توسط انتشارات قانوان مدار چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

حجت‌الاسلام صنعتکارفر گفت: در بخش نخست این کتاب، سبک زندگی قرآنی با خانواده شامل ازدواج، تغذیه و سلامت نفس فرزندان، پرداخت مهریه، رفتار از منزل تا جامعه، امنیت روانی، آسیب های طلاق،عفاف و حجاب، آداب تربیت کودک، چرا نماز بخوانیم، آمیزش در روابط زناشویی، مراقبت در برابر رسانه ها،آینده نگری فرزندان بررسی شده است.

وی افزود: در بخش دوم و سوم این کتاب، سبک زندگی قرآنی در جامعه اسلامی و سبک زندگی با دولت مردان بررسی شده که معیارهای معاشرت، رفتار با همسایه و خویشاوندان، تلاش در اصلاح مردم،امر به معروف و نهی از منکر، همسویی با دولتمردان مهم ترین سرفصل های آن است که در سال همدلی و هم افزایی دولت و ملت می تواند نقش هدایت آفرینی داشته باشد.

مؤلف کتاب 850 نکته در سبک زندگی قرآنی برای خانواده خاطر نشان کرد: در بخش چهارم و پنجم این کتاب رفتار با مسلمان و غیر مسلمان و لزوم وحدت بین مسلمین و نحوه تعامل در روابط خارجی با مشرکان و کفار و رفتار با فرقه های انحرافی و نوظهور مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت الاسلام صنعتکارفر با اشاره به اینکه در بخش های ششم و هفتم این کتاب، سبک زندگی قرآنی در کسب و کار و اقتصاد اسلامی مورد کنکاش قرار گرفته است خاطر نشان کرد: ارزش کسب و کار در اسلام، سرزنش بیکاری، شرایط روزی حلال،معاملات حرام، اعتدال در انفاق، اعتدال در مصرف، پرداخت خمس و زکات مهم ترین مطالب این دو بخش است.

وی افزود: در بخش پایانی این کتاب، به سبک زندگی قرآنی برای مراقبت از بدن پرداخته شده وعوامل سلامت بدن همچون نظافت، مسافرت، بهداشت و ورزش از دیدگاه قرآن مورد بررسی قرار گرفته است.

گفتنی است، کتاب های «اخلاق در بازار» و «شیطان شناسی از دیدگاه قرآن»، دو اثر تألیفی دیگر حجت‌الاسلام حسن صنعتکارفر است که پیش از این با تقریظ آیت الله العظمی شیخ جعفر سبحانی در چند نوبت چاپ و منتشر شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha