جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 357872
۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
زکات

حوزه/ امام جمعه پلدختر گفت:روحانیون و مبلغان اعزانی به روستاها ترویج و گسترش فرهنگ زکات در روستاها را در راس برنامه های تبلیغی خود بگنجانند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری امروز در جلسه شورای زکات شهرستان پلدختر با اشاره به اهمیت و ارزش پرداخت زکات در دین مبین اسلام گفت:پرداخت زکات علاوه بر آرامش روحی و روانی برای انسان موجب تطهیر اموال و فزونی آن نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات کاهش فقر ،کم شدن فاصله طبقاتی و همچنین شکوفایی و رونق اقتصادی جامعه را به همراه خواهد داشت، افزود: پرداخت زکات سعادت انسان در دنیا و آخرت را فراهم می کند به گونه ای که انسانها با پرداخت زکات اموال خود، به سعادت و رستگاری جامعه خود نیز کمک می کنند.

امام جمعه پلدختر، با تاکید بر اینکه زکات از واجبات الهی است و در دین مبین اسلام آیات و روایات فراوانی نسبت به پرداخت این فریضه برای انسانها آمده است تصریح کرد:پرداخت زکات موجب خیر و برکت در کشاورزی و فزونی نعمات زمینی و روییدنی های موجود در زمین نیز خواهد شد.

حجت الاسلام سوری، با اشاره به اینکه عدم پرداخت زکات خشکسالی،عدم بارندگی و پیامدهای منفی دیگری را نیز بدنبال خواهد داشت خاطر نشان کرد:در این زمینه مبلغان و روحانیون اعزامی باید با تشویق کشاورزان و روستاییان و تبیین آثار مثبت این فریضه ، پرداخت زکات را در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگاهی رساندن به مردم نسبت به پرداخت زکات گام مهمی در افزایش میزان پرداخت زکات در جامعه است  اظهار داشت:بی شک مبلغان و روحانیون اعزامی به نقاط روستایی می توانند اقدامات سازنده ای را در راستای گسترش فرهنگ زکات در جامعه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha