پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
فضای مجازی

حوزه/ مبلغان باید با مجهز بودن به علم روز، در فضاهای مجازی نیز شبهات را شناسایی کرده و پاسخ دهند و نباید در تبلیغ دین تدافعی عمل کنند، بلکه باید جاذبه های دین را با روش های نوین در بین آحاد جامعه گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی لیلابی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان لرستان، در مدرسه فاطمیه(س) خرم آباد، با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع)، گفت: اگر همه ما در مسیر دوستی با خدا حرکت کنیم، مسایل و مشکلات اجتماعی حل خواهد شد و این روش راهی میانبر برای تزکیه نفس است.

وی با تاکید بر این که علم دینی، نورالهی است، بیان داشت: طلاب و مبلغان باید علوم خود را با بردباری، سعه صدر، برخورد و رفتار حسنه و همچنین با روی باز برای هدایت مخاطبان در جامعه بکار گیرند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان، راه دوم تزکیه نفس را دوستی با دوستان و محبان پروردگار برشمرد و افزود: برای رسیدن به تزکیه نفس باید وقت گذاشت و در این راه کار کرد ، چرا که اهمیت تزکیه نفس برای طلاب و مبلغان بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این که شرط رسیدن به مدارج علمی نیز تزکیه نفس است، یادآور شد: طلاب باید هدف خود را از ورود به حوزه و تحصیل و فراگیری علوم حوزوی مشخص کنند و با همت بلند، در راستای کسب معارف الهی و حوزوی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه طلاب برای ارتقا دانش خود می توانند از منابع غنی کتب اربعه و کتب روایی شیعه بهره مند شوند، تصریح کرد: امروز مبلغان، طلاب و کارشناسان دینی باید با مجهز بودن به علوم روز و اخلاق اسلامی بتوانند در پاسخگویی به شبهات و سئوالات جوانان موفق عمل کنند.

حجت الاسلام حسینی لیلابی در ادامه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام از طریق ماهواره ها و شبکه های مجازی، اظهار داشت: مبلغان و طلاب باید با توجیه عقلانی مخاطبان تلاش کنند اثرگذاری جنگ نرم دشمنان اسلام و انقلاب را کمرنگ نمایند و برای زنده نگه داشتن آموزه های اسلامی و اخلاقی تلاش کنند.

وی، رعایت آداب اسلامی را از دیگر وظایف مبلغان و طلاب بر شمرد و گفت: مبلغان و طلاب باید در برخورد با افراد با ظواهر، تفکر و حتی مذاهب دیگر آداب اسلامی را برای تبلیغ رعایت کنند و با آنها متناسب با سن، جنس و حتی نوع نگرششان برخورد نمایند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان در ادامه با اشاره به این که ارایه روش های تبلیغی جذاب و نو نیز از دیگر وظایف مبلغان کارآمد است، خاطر نشان کرد: شرط اساسی در تبلیغ موفق علاوه بر علم مبلغ، برخورد و نحوه ارایه مباحث است که امید می رود مبلغان این شروط را در محورهای تبلیغی خود لحاظ کنند.

حجت الاسلام حسینی لیلابی با اشاره به این که امروز مبلغان باید با مجهز بودن به علم روز حتی در فضاهای مجازی نیز شبهات را شناسایی و پاسخ دهند، افزود: مبلغان و کارشناسان دینی نباید در تبلیغ دین تدافعی عمل کنند، بلکه باید جاذبه های دین را با روش های نوین در بین آحاد جامعه گسترش دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه طلاب باید آخرت محوری را در رأس فعالیت های خود قرار دهند، یاداور شد: حوزه و کار در حوزه برای آخرت است نه برای دنیا، لذا طلاب باید هدف خود را از تبلیغ، آخرت محوری قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha