جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ابوذر منتظر القائم

حوزه/ حوزه های علمیه ظرفیت بسیاری برای آگاه سازی مردم دارد و ما هستیم که باید از این فضا استفاده کنیم و با استفاده از فضای اینترنت به دنبال هجمه به فرهنگ غربی باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ابوذر منتظرالقائم ، محقق جنگ نرم و تحلیل‌گر فضای مجازی، پیش از ظهر امروز در نشست پیرامون فضای مجازی که در مدرسه دارالشفاء برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری گفتند: دشمن به هر طلبه دینی به چشم یک روح الله الموسوی خمینی(ره) نگاه می کند، یعنی در نهاد هر روحانی چنین روحیه ای نهفته است و به همین خاطر دشمن برای طلاب نقشه ها کشیده است.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه رهبر انقلاب رسانه منبر را بهترین رسانه برای روحانیت ذکر کردند افزود: باید از این طریق بهترین مباحث مطرح شود و اگر حوزه وارد مرحله آگاه سازی شود و از این تریبون ها به نحو شایسته استفاده کند ضرباتی بزرگ به شیاطین خواهیم زد.

وی افزود: 50 سال آمریکایی ها نقشه درگیری با شوروی را داشتند و می خواستند که به آنها ضربه بزنند؛ در تاریخ درگیری این دو ابرقدرت، آمریکا برای براندازی نظام کوبا برنامه ای با نام خلیج خوک ها، اجرا کرد ولی به دلیل اشراف اطلاعات نیروهای کوبایی این برنامه با شکست روبرو شد.

منتظرالقائم خاطرنشان کرد: به همین بهانه، شوروی به بهانه حمایت از کوبا، مجموعه بسیاری از موشک های اتمی راهبردی را در کوبا مستقر کرد؛ هواپیماهای جاسوسی آمریکا محل این موشک ها را متوجه شدند ولی در این زمینه اولین کشوری که در جهان به فناوری دانش فضایی دست یافت، شوروی بود.

وی گفت: آمریکایی ها در این زمینه به محاسبه میزان پیروزی ها در سیستم دفاعی و هجومی پرداختند ولی به نتیجه درستی نرسیدند؛ به همین خاطر آنها به فکر یک سیستم داده پردازی و قدرت فرماندهی و پرداخت و پذیرش اطلاعات افتادند و ایده مراکز فرماندهی و کنترل شکل گرفت.

کارشناس فضای مجازی بیان کرد: برای اجرای این مسایل نیز یک بنیادی به نام "دارپا" را ایجاد کردند؛ این بنیاد زیر نظر وزارت دفاع آمریکا قرار گرفت تا نیازمندی های انفورماتیک و فنی نظامی را بگیرد و پاسخ فناورانه را از مراکز علمی آمریکا می گیرد و به این مراکز تحویل می دهد.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: در این بنیاد سعی شد که شبکه های رایانه ای را به هم وصل کنند؛ پس از مدتی تلاش دانشگاه های آمریکا دو سوال سخت افزارانه و نرم افزارانه دادند.

وی افزود: در این میان، با شکل دهی یک سخت افزار و یک وسیله و یک نرم افزار برنامه ارتباطی سخت افزار و نرم افزار ارتباط شبکه های رایانه ای را شکل دادند و برای نمونه چهار دانشگاه آمریکا به هم متصل شدند و به ارسال و پیام پرداختند.

منتظرالقائم خاطرنشان کرد: این نرم افزار عنوانی ساده دارد؛ که یک قرارداد ارتباطی ایجاد کرد و اینترنت پروتکل(ip) نام گرفت؛ لذا اینترنت یک وسیله بشری نیست بلکه یک وسیله برای ارتش آمریکا است. پس اینترنت یک فرایند علمی اجتماعی نبود بلکه یک نیاز نظامی ارتش آمریکا بود و پس از آن، این نرم افزار و سخت افزار در خدمت نیروهای مسلح آمریکا قرار می گیرد.

کارشناس فضای مجازی بیان کرد: متاسفانه ما مردم همه نیازها و خصوصی ترین مسایل خود را در اینترنت قرار می دهیم در حالی که در آمریکا کمتر این مساله صورت می گیرد که اطلاعات خود راروی اینترنت قرار دهند.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: اینترنت جهانی، به معنای شبکه بین المللی نیست بلکه شبکه های به هم پیوسته ای است؛ حوادث سیاسی و امنیتی بسیاری در این حوزه شکل گرفت.

 

وی افزود: امروزه چیزی جز سامانه های اطلاع رسانی و جوسازی و سامانه های جاسوسی در سیستم امنیتی آمریکا وجود ندارد ولی متاسفانه در کشور ما حتی کارتابل برخی از مسئولین در برخی از سازمان ها در فضای اینترنت قرارداده می شود در حالی که آمریکایی ها هیچ سندی را روی اینترنت قرار نمی دهند زیرا می دانند که این فضا چقدر نا امن است.

منتظرالقائم خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که ما همیشه در معرض جاسوسی آمریکایی ها هستیم؛ آنها این فضا را ساختند که همه اطلاعات خصوصی ما را دریافت کنند و این کار را نیز انجام می دهند.

وی گفت: حوزه ما ظرفیت بسیاری برای آگاه سازی مردم دارد و ما هستیم که باید از این فضا استفاده کنیم و با استفاده از فضای اینترنت صرفا به ارسال پیام و هجمه به فرهنگ غربی استفاده کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha