دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد رضا ضمیری - انجمن مطالعات اجتماعی

حوزه/ عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم ، نظارت و کنترل هوشمندانه را لازمه بهره برداری درست و مناسب از فضای مجازی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا ضمیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز در این دیدار فرمودند در روزگار کنونی ما شاهد به توسعه روزافزون و پرشتاب فضای مجازی در دنیا هستیم و نباید در برابر این بستر عظیم حالت منفعلانه داشته باشیم.

وی افزود: در واقع همان طور که معظم له نیز فرمود: ما باید بتوانیم حضوری فعال و تاثیرگذار در زمینه تولید محتوای اسلامی جذاب و متقن برای مردم داشته باشیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که فضای مجازی دارای کارکردهای مثبت و منفی بسیاری است، خاطرنشان کرد: مهم آن است که ما چگونه و چطور می خواهیم از این فضا به درستی در مسیر اهداف انقلاب و اسلام استفاده کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که نظارت و کنترل هوشمندانه از سوی دولت و به خصوص خانواده ها، لازمه بهره برداری درست از فضای مجازی است ، گفت: فضاهای مجازی فضایی است که افراد به لحاظ اجتماعی می توانند به صورت ناشناس و  در محل  خانه، کار و  غیره به عنوان یک عضو وارد سیستم شده و با دیگران ارتباط برقرار کند، که همین ناشناس بودن و فرد را ترغیب می کند که اوقات فراغت خود را در این فضا سپری کند که به نظر نمی رسد همیشه این پرکردن اوقات فراغت مفید و بی خطر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ضمیری با بیان این که آدمی در جهان امروز ناگزیر از رفع نیاز در ارتباط با دیگران است، تصریح کرد: نظارت و کنترل هوشمند به مطالب و محصولات ارایه شده در فضای مجازی می تواند بخش عمده ای از آسیب های فردی و اجتماعی را کاهش دهد، ضمن آن که ما خودمان هم باید در زمینه تولید محتوای اسلامی و جذاب وارد عمل شویم و منتظر دیگران نمانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha