پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
لاله افتخاری

حوزه/ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الگوها و تولیدات مناسب فرهنگی کشور را در عرصه فضای مجازی به خوبی تبلیغ و ترویج کنیم.

دکتر لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای عالی فضای مجازی کشور با ایشان ابراز داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما باید از حالت انفعالی در عرصه فضای مجازی خارج شویم و خودمان به دل دشمن بزنیم و او را با تولیدات مناسب و جذاب خویش و نیز تهاجم به اهدافش دچار چالش کنیم.

وی با بیان این که در این خصوص ما هم نیاز به قرارگاه فرهنگی داریم و هم داشتن برنامه و تربیت نیروی انسانی متبحر ، افزود: قبل از هر چیز باید اهداف و برنامه های دشمن ، همچنین راه های نفوذ دشمن در عرصه فرهنگی به درستی هدف گذاری شود و ما ضمن شناسایی نیاز مخاطبان به بررسی راه های مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن بپردازیم.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های داخل کشور و جهان اسلام در زمینه فضای مجازی گفت: قرارگاه فرهنگی به تعبیر مقام معظم رهبری باید تشکیل شده و فعالانه و با قوت به کار خود در عرصه جنگ نرم و فضای مجازی مشغول شود .

وی خواستار تلاش هدفمند در داخل به منظور بصیرت بخشی به مردم و به خصوص افزایش آگاهی نسل جوان کشور شد و افزود: ما امروز برای آن که جوانان و خانواده ها را با نقشه های شوم دشمن آگاه کنیم نیاز به برگزاری مانور مقابله با جنگ نرم داریم.

افتخاری ادامه داد: امروز دشمن از همه ابزارها و فرصت ها برای حمله به باورها و اعتقادات وارد شده و می شود و از طریق مد و مدل لباس و پوشش و حتی غذا و خوراک و خواب ما نیز برنامه ریزی می کند و ما در این جدال باید با تکیه بر سبک زندگی ایرانی و اسلامی عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ما باید نیروهای تربیتی کنیم که بتوانند به ترویج این نوع از سبک زندگی در سطح جامعه بپردازند و این را برای مردم جا بیندازند که فرهنگ غربی ما را به سرمنزل مقصود نمی رساند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین بر لزوم به نقد و چالش کشیدن فرهنگ غربی و غیراسلامی در برهه حساس کنونی تاکید کرد و گفت: یکی از الزامات امروز آن است که ما باید محصولات و الگوهای موفق فرهنگی که گاه به صورت گمنام هستند را در سطح اجتماع از طریق ابزار رسانه ای و فرصتی که فضای مجازی در اختیارمان گذاشته ، معرفی و تبلیغ کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha