دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه علمیه اصفهان

حوزه/پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به نشانی www.is-hozeh.ir در فضای مجازی قابل دسترسی است.

به گزارش خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه» پایگاه خبری و اطلاع رسانی مرکزمدیریت حوزه علمیه اصفهان در 15 بخش و با طراحی برگرفته از آموزه های اسلامی و هنر ایرانی، مطالب ارزشمندی را به مخاطبین خود عرضه می کند.

این گزارش می افزاید: آنچه با اولین مراجعه به پایگاه نگاه هر بیننده ای را به خود مشغول می سازد، تصاویر بزرگ و متحرک صفحه نخست است که به "اسلاید شو" مشهور هستند. این تصاویر در واقع دربردارنده مهمترین اخبار پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان می باشد که می تواند مربوط به رویدادهای حوزه ها و مدارس علمیه سطح استان و یا به سخنان ولی امر مسلمین جهان اختصاص داشته باشد.

این گزارش حاکی ست؛ " آخرین اخبار"، "یادداشت ها"، " حوزه علمیه اصفهان"، " مدارس علمیه"، " ایران و جهان"، " لینک های کاربردی"، " گفتگو"، "اطلاعیه ها و بیانیه ها"، " زندگینامه علماء اصفهان"، " پای درس اخلاق علماء"، " نظرسنجی"، " خبرهای فارس نیوز"، "خبرهای جهان نیوز" و" عضویت در خبرنامه" بخش های مختلف این پرتال اطلاع رسانی می باشند که هر یک دارای ریز محتوا هستند.

آنچه در بخش عمومی پایگاه مشخص و گویا می باشد، مباحث مربوط به اخبار، گزارش ها، گفت وگو، یادداشت و همچنین اخبار مربوط به مدارس علمیه سطح استان است.

در قسمت لینک های کاربردی، مراجعین با انتخاب گزینه موردنظر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله مظاهری، پایگاه اطلاع رسانی آیت الله طباطبایی نژاد، مرکز خدمات حوزه، پرتال طلاب، پرتال مدارس، اتوماسیون اداری، ارتباط با مسئولین و ... دسترسی داشته باشند.

این گزارش به بخش معرفی مدارس و علمای اصفهان به عنوان یکی از پر مخاطب ترین بخش های این پایگاه اشاره کرده و می افزاید: در قسمت معرفی مدارس سعی شده تا کلیه مدارس قدیمی و کهن استان اصفهان به صورت متن و تصویر برای مخاطبین شناسایی و معرفی گردد تا هر محققی با مراجعه به این بخش از پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه اصفهان به اطلاعات ارزشمند تاریخی پیرامون این مدارس دست پیدا کند.

از جمله این مدارس می توان به؛ مدرسه علمیه چهارباغ، مسجد و مدرسه علمیه رکن الملک، مدرسه علمیه ملا عبدالله، مدرسه علمیه جده بزرگ و جده کوچک، مدرسه علمیه آقا کافور، مدرسه علمیه صدر بازار، مدرسه علمیه کاسه گران، مدرسه علمیه نیم آورد و ...اشاره کرد.

این گزارش حاکیست، بخش معرفی علمای اصفهان، دیگر بخش پر مخاطب این پایگاه است به طوریکه سعی شده به ابعاد شخصیت فردی، اجتماعی، علمی فکری بزرگان علمی آن خطه بپردازد که از جمله می توان به؛ "ميرزا جهانگيرخان قشقايی ( ره)"، "صاحب ابن عباد"، " آیت الله العظمی حاج آقا رحیم ارباب" و " شهيد آيت الله اشرفی اصفهانی" اشاره کرد.

" پای درس اخلاق علماء" بخش دیگری از پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان است که بیشتر به مباحث و جلسات دروس حضرآت آیات مظاهری، ناصری و دیگر بزرگان حوزه علمیه می پردازد و بیانات ایشان را برای مخاطبین به همراه تصویر منتشر می کند.

بخش های نظرسنجی و عضویت در خبرنامه از جمله عمومی ترین عناوین این پایگاه می باشد که در قسمت عضویت خبرنامه علاقه مندان با وارد کردن پست الکترونیکی خود موفق به دریافت آخرین تحولات و اخبار حوزه علمیه اصفهان می شوند و در بخش نظر سنجی هر از گاهی سئوالی از دید طلاب و فضلای حوزه علمیه اصفهان مورد ارزیابی قرار می گیرد که سئوال در حال حاضر این نظر سنجی مربوط به میزان مطالعه طلاب و روحانیون(کتاب ، نشریات و سایت و ...) می باشد که پاسخگو می بایست یکی از گزینه های "روزانه کمتر از 1 ساعت"، "روزانه بین 1 تا 2 ساعت"، " روزانه بین 1 تا 3 ساعت"، " روزانه بین 1 تا 5 ساعت" یا "روزانه بیش از 5 ساعت" را انتخاب کند.

علاقه مندان می توانند برای استفاده از مطالب ارزشمند این پایگاه اطلاع رسانی دینی، به نشانی اینترنتی www.is-hozeh.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام    17/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha