پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 357916
۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
یهودی  داعشی

حوزه/ یک یهودی آمریکایی که تظاهر می‌کرد یک مسلمان داعشی استرالیایی است، دستگیر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از www.smh.com.au در پی تحقیقات مشترک پلیس آمریکا و استرالیا، جوان یهودی آمریکایی که در شبکه‌های اجتماعی تظاهر به داعشی بودن می‌کرد دستگیر شد. جاشوا راین گلدبرگ جوان 20 ساله‌ای که در خانه والدینش در ایالت فلوریدای آمریکا زندگی‌ می‌کند با ساختن هویت‌های جعلی روی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، خود را مسلمان و طرفدار داعش معرفی کرده و در مناسبت‌های مختلف، مسلمانان را به انجام حملات تروریستی در کشورهای غربی فراخوانده بود.

حساب کاربری او در شبکه توئیتر به اسم Australi Witness بود که به معنی «شاهد استرالیایی» است. وی گفته بود که او همراه دیگر اعضای داعش مشغول طرح نقشه‌ برای انجام حملاتی تروریستی در استرالیا و آمریکا هستند. چند روز پیش او عکس‌هایی از ساختن یک بمب که به گفته او «حاوی حدود یک کیلوگرم مواد منفجره» بود منتشر کرد و نوشت: « برادرم انشاءالله خداوند سبحانه و تعالی با ماست. آیا آماده‌ای؟ ما مثل شیر در بین کفار خواهیم بود!»

روز جمعه یازده سپتامبر گلدبرگ در خانه‌اش در فلوریدا به جرم «انتشار اطلاعات درباره مواد منفجره، وسایل ویرانگر و سلاح‌های کشتار جمعی» دستگیر شد.

از دیگر موارد اتهام گلدبرگ، جعل هویت برخی افراد حقیقی از طریق اینترنت است.

اوایل سال جاری نخست‌وزیر استرالیا تونی ابوت، بودجه چشمگیری به نهادهای امنیتی تخصیص داد زیرا به گفته او «استرالیایی‌های زیادی توسط این فرقه مرگبار شستشوی مغزی داده می‌شوند.» هر چند حالا یکی از نمایندگان استرالیایی داعش، یک غیرمسلمان امریکایی از آب در آمده است.

بنا بر اقرارنامه‌ای که در زمان دستگیری گلدبرگ ارائه شد گلدبرگ از نوزدهم تا بیست و هشتم آگوست اقدام به نشر اطلاعاتی درباره چگونگی ساخت مواد منفجره، وسایل ویرانگر و سلاح‌های کشتار جمعی کرده است. وکیل دادگستری امریکا لی بنتلی اظهار داشت یکی از افرادی که گلدبرگ با او از طریق پیام خصوصی در شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کرده مأمور مخفی پلیس بوده است. گلدبرگ در مکالماتش با او نحوه ساخت بمبی شبیه به بمب‌هایی که در حادثه بمب‌گذاری دو سال پیش مسابقه ماراتن در بوستون امریکا منفجر شدند شرح داده است. او همچنین راجع به نقشه‌ای برای انجام حمله تروریستی به مراسم سالگرد قربانیان یازده سپتامبر در شهر کنزاس امریکا توضیح داده و لینک‌های اینترنتی برای آموزش نحوه ساخت بمب‌های مورد نیاز در این حمله را برای طرف گفتگویش ارسال کرده است.

همچنین قبل از برگزاری نمایشگاه توهین به حضرت محمد (ص) در تگزاس امریکا، گلدبرگ با ارسال آدرس محل نمایشگاه در صفحه تویترش از مسلمانان خواست تا «با اسلحه، بمب و چاقو» به آنجا بروند. در جریان برگزاری این نمایشگاه دو مرد اقدام به حمله به مسئولان نمایشگاه کردند که توسط پلیس کشته شدند. بعد از این حادثه، گلدبرگ یا همان «شاهد استرالیایی» در صفحه تویتر خود از این دو فرد تقدیر کرد و آنها را شهید خواند.

گلدبرگ در گفته‌ها و نوشته‌هایی که تحت اسم واقعی خودش منتشر کرده همیشه از سازما‌ن‌ها و گروه‌هایی که مخالف سوء استفاده افراد از آزادی بیان برای اظهار نفرت خود هستند اظهار بیزاری کرده است. اما تحت اسم جعلی شاهد استرالیایی، خود را وابسته به کمپین ضد اسلام‌هراسی استرالیا معرفی کرده بود تا چهره این سازمان را مخدوش کند.               

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha