پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام جزایری ، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز

حوزه/ بر پایی کرسی های آزاداندیشی در حوزه پیشینه تاریخی دارد و در قالب آن، فضلای حوزه به صورت آزاد، نظام مند و با رعایت اخلاق و منطق جدال احسن، در موضوعات معین به اظهارنظر و تبادل آراء می پردازند.

 حجت الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در این مدرسه، اظهار داشت:  بر پایی کرسی های آزاداندیشی در حوزه پیشینه تاریخی دارد و در قالب آن، فضلای حوزه به صورت آزاد، نظام مند و با رعایت اخلاق و منطق جدال احسن، در باب موضوعات معین و در حضور حضار به اظهار نظر و تبادل آراء و گفت وگو همراه با استدلال و یا ارائه مستندات می پردازند.

 مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای، توجه به آثار و پیامدهای مثبت کرسی های آزاد اندیشی را امری ضروری خواند و بیان داشت: بر حوزویان لازم است که با درک عمیق مفهوم آزاد اندیشی و آگاهی از نتایج و پیامدهای مطلوب و سازنده‌ آن، در راستای رشد و تعالی مادی و معنوی کشور گام بردارند.

 وی افزود: کرسی های آزاد اندیشی زمینه تعامل با مراکز گوناگون علمی و شخصیت های اندیش ورز را جهت رونق بخشی و تعمیق پژوهش های علمی و گفتمان سازی در راستای نیازهای بنیادین جامعه اسلام ایران فراهم خواهد آورد.

 استاد حوزه علمیه خوزستان، کرسی های آزاد اندیشی را گام مهمی در اثبات تجربه های علمی طلاب دانست و بیان داشت: قدم گذاشتن در مسیر رونق بخشی به کرسی های آزاد اندیشی، زمینه ساز ارتقا و توانمندسازی علمی  طلاب علوم دینی خواهد شد.

 وی در پایان، تشکیل کرسی های آزاداندیشی در مناسبات سیاسی جهت بصیرت افزایی و آشنایی طلاب با مسائل روز کشور را از اقدامات برنامه ریزی شده در مدرسه امام خامنه ای خواند و گفت: با توجه به قرار گرفتن در سال انتخابات و اینکه طلاب علوم دینی به کرّات مورد سئوال مردم قرار خواهند گرفت؛ تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در این خصوص جهت تقویت بنیه سیاسی طلاب امری اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha