سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کرسی آزاد اندیشی

حوزه/ در راستای آشنایی بیشتر طلاب با محبث ولایت فقیه کرسی آزاد اندیشی با حضور طلاب در مدرسه اباصالح(عج) اصفهان برگزار می گردد.

حجت الاسلام عليرضا ناجي، مسئول دبیرخانه کرسی های نظریه پردازی و آزاداندیشی حوزه‌ علمیه اصفهان در گفتگو با خبرگزاري  «حوزه» در اصفهان،‌ از برگزاري 35 كرسي آزاد انديشي با موضوعات مختلف در مدارس و مراكز وابسته به حوزه علميه خبر داد.

 وي افزود: این برنامه در راستای منویات مقام معظم رهبري مبني بر برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي در حوزه هاي علميه، برگزارمی گردد.

این پژوهشگر حوزوی با اشاه به اینکه این کرسی های آزاد اندیشی از سال 1390  در حوزه اصفهان درحال برگزاری است از رضایت طلاب و مدارس علمیه خبرداد و با اشاره به برگزاري كرسي آزاد انديشي در مدرسه علميه اباصالح(عج) پيرامون مبحث ولايت فقيه تصریح کرد: با توجه به نزديكي انتخابات خبرگان رهبري،‌ براي تفهيم بيشتر اين مبحث و تبادل نظر در اين موضوع،‌ اقدام به برگزاري اين كرسي با موضوع ولايت فقيه؛‌مطلقه يا مقيده کرده ایم.

وي با بيان اينكه اولين دوره اين كرسي ها در مدرسه علميه ملاعبدالله برگزار شد، ادامه داد:‌هدف از اين كرسي ها بحث و تبادل نظر طلاب جهت بررسي دقيق مباحث مبتلا به جامعه مي باشد و استمرار اين مباحث باعث مي شود طلاب به سهولت و كاملا مسلط اين مباحث را در بين مردم مطرح نموده و تاثيرات فراواني را در جامعه بگذارند.

مسئول دبیرخانه کرسی های نظریه پردازی و آزاداندیشی حوزه‌ علمیه اصفهان تاكيد كرد: در اين كرسي ها ابتدا استاد به مدت 30 دقيقه به بيان مطلب مي پردازد،‌ سپس طلاب به نقد و بررسي موضوع پرداخته و آن را به چالش مي كشند كه با توجه به غريب بودن اين مباحث در حوزه هاي علميه،‌ در آينده شاهد رشد بيشتر اين كرسي ها خواهيم بود .

وي در پايان گفت:‌ اهداف آينده دبيرخانه كرسي هاي آزاد انديشي، ارتقاي اين كرسي ها از لحاظ كيفيت با ديدگاه مسئله محوري،‌ تشكيل كارگروه و برگزاري دوره هاي آموزشي براي مسئولين كرسي هاي آزاد انديشي مي باشد.

 گفتني است كرسي آزاد انديشي مدرسه علميه اباصالح(عج) با موضوع ولايت فقيه؛‌مطلقه يا مقيده روز سه شنبه 24/9/94 از ساعت 9 الي 11 با سخنراني آيت الله مهدوي، عضو خبرگان رهبری  در اين مدرسه برگزار مي شود.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha