دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر بازسازی نمادین واقعه غدیرخم در قم

حوزه/ حجت الاسلام حسینی دیباجی با بیان اینکه امسال واقعه غدیرخم در ۱۳۲ نقطه ازکشوربازسازی خواهد شد، گفت: اعضا این ستاد به دنبال این هستند که غدیر را درکشورهایی مانند لبنان، عراق و... به اجرا در بیاورند تا سایر کشورها نیز بیشتر با غدیر و اهمیت آن آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام حسینی دیباجی، نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور بسیج در دیدار اعضاء ستاد بازسازی واقعه عید غدیرکشور با حضرت آیت الله علوی گرگانی به تشریح چگونگی تشکیل ستاد باز سازی غدیر و برنامه های این ستاد پرداخت.

 وی گفت: ستاد بازسازی غدیر در سال 89 با حمایت بسیج سازندگی کشور به منظور احیاء فرهنگ غدیر در جامعه و ترویج و عظمت این روز در جامعه تشکیل شد و اولین بازسازی غدیر در قم در جوار­کوه خضر نبی(ع) فعالیت خود را با حضور هنرمندان بسیجی و تئاتر کشور آغار کرد.

حجت الاسلام حسینی دیباجی اظهار داشت: با شروع این فعالیت، تلاشها برای بازسازی بیشتر صورت گرفت تا اینکه بعد از سال 89 در 70 نقطه و سالهای بعد هم در 119 نقطه کشور واقعه مهم غدیر بازسازی شد.

وی با بیان اینکه امسال در 132 نقطه کشور این فعالیت صورت خواهد گرفت، گفت: در8شهرستان استان مازندران و در بعضی شهرهای استان اصفهان هم این واقعه بازسازی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور بسیج با اشاره به برگزاری این واقعه در کشور و استقبال خوب مردم مسلمان خارج کشور از این جریان، خاطرنشان ساخت: اعضا این ستاد به دنبال این هستند که غدیر را در کشورهایی مانند لبنان، عراق و... به اجرا در بیاورند تا سایر کشورها نیز بیشتر با غدیر و اهمیت آن آشنا شوند.

 وی گفت: این مراسم در قم دو روزه و در دوشب از ساعت 21  و در سایر استانها یک روزه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha