چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: افسوس مي خورم از اينکه حوزه علميه از يک شبکه قوی شبیه یکی از شبکه های رسانه ملي برخوردار نيست. زیرا علاوه بر سايت ها و شبکه هاي مجازي خوبی که در حال حاضر حوزه دارد، نيازمند چنين شبکه اي براي پيام رساني شبانه روزي از سوي حوزه هاي علميه هستيم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرآنلاین  با اشاره به روز افزون شدن مخاطبان حوزه  در سراسر عالم  اظهارداشت: خوشبختانه با توجه به گسترش کاربري اينترنت، فضاهاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي، مخاطبان ما مخاطبان جديدي شده اند.

وی ادامه داد: اگرچه در گذشته مخاطبان سنتي ما پس از نماز جمعه يا نماز جماعت پاي منبر سخنرانان مي نشستند، اما مخاطبان جديد بويژه نسل جوان ديگر اينگونه نيستند. حوزه علميه در اين زمينه کار محدودي را شروع کرده اما بايد با برگزاري همايش ها و سمينارها به طرح جديدي براي ارتباط با مخاطب دست يابيم.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: در گذشته مخاطبان ما مشخص بودند، نياز و اطلاعات آنها هم محدود بود. طلاب و فضلا و نظريه پردازان نيز متناسب با مخاطب، برنامه هايي را در مساجد که بزرگترين پايگاه هاي ديني ما بودند، طراحي کرده و مطالبشان را منتقل مي کردند. اما امروز نيازمند برقراري ارتباط با مخاطباني در جاي جاي کشور و جهان هستيم. امروز در سهل ترین و کوتاهترين زمان مي توان با مخاطبي در دورترين نقطه دنيا ارتباط برقرار کرد و به سوالات و ابهامات کساني که تشنه معارف ديني ما هستند، پاسخ داد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: ما بازخوردهاي نامه اي که اخيراً رهبر فرزانه انقلاب خطاب به جوانان آمريکا واروپا نوشتند را بررسي کرديم. به نظر مي رسد امروزه بايد به گونه اي با نسل جوان صحبت کنيم تا آنها به دور از قضاوت هاي ديگران به بررسي و تحقيق بپردازند و به حقايق دست يابند. امروز دنيا تشنه حقيقت است و روحانيت بايد در سازو کار خود تغيير جدي ايجاد کند. البته ما همچنان مخاطبان سنتي خود را داريم ولي براي فضا و مخاطبان جديد در حال برنامه ريزي هستيم. امروز وبلاگ هايي در بخش تبليغي حوزه فعال هستند. سايت هايي نيز در اين زمينه داريم که با مخاطبين مختلف ديالوگ دارند و به شبهات آنها پاسخ مي دهند. خوشبختانه اين روند رو به افزايش است و نتايج خوبي نيز تا کنون حاصل شده است. البته به وضع موجود نبايد بسنده کرده و قانع باشيم.

معاون جامعه مدرسین گفت: شرايط دنياي امروز که دهکده جهاني نام گرفته است، مي طلبد که يک نهضت و حرکت تبليغي با استفاده از منابع سرشار و غني ديني و اسلامي ارائه کنيم تا مخاطبان از آن استفاده کنند. امروز شاهد حجم تبليغاتي بسيار زياد دشمنان اسلام هستيم که مي خواهند مردم را به سوي بي تفاوتي، بي خدايي و نگرش لائيک دعوت کنند. تعداد شبکه هاي فارسي زبان زيادي که راه اندازي شده اند واقعا براي دلسوزي براي ملت ما هستند؟ قطعا اهدافي دارند و لازم است ما هم متناسب با آن امکانات رسانه اي مان را گسترده تر کنيم.

وی بیان داشت: افسوس مي خورم از اينکه حوزه علميه از يک رسانه قوي و جدي شبيه شبکه هايي که رسانه ملي دارد، برخوردار نيست. علاوه بر سايت ها و شبکه هاي مجازي که در حال حاضر حوزه دارد، نيازمند چنين شبکه اي براي پيام رساني شبانه روزي از سوي حوزه هاي علميه هستيم.

وی با بیان اینکه هر چند صدا و سیما اعلام آمادگی کرده است که اگر حوزه ها توليد برنامه داشته باشند براي انتشار آن مي توانند از شبکه هاي موجود استفاده کنند گفت: تجربه نشان داده که «مهمان بودن، غير از صاحب خانه بودن است». اگر حوزه هاي علميه بتوانند خودشان صاحب خانه باشند، بهتر مي تواند به وظايفش عمل کند.

برای مشاهده مشروح گفت وگوی مدیر حوزه های علمیه با خبر آنلاین لینک زیر کلیک کنید.

http://www.khabaronline.ir/detail/457476/Politics/parties

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بلبل IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    شبکه قم 19 ساعت داره برنامه راز بقا پخش می کنه آنوقت شما می فرمائید شبکه اختصاصی می خواهید؟!
  • یک خواننده IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    یک سوال از شما دارم... هالیوود که روزی دو فیلم تولید می کند چرا شبکه تلویزیونی و یا ماهواره ای ندارد؟