شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند : سران عرب خود را در مقابل دشمن ذلیل می کنند و به اسم اسلام، آتش بیار معرکه می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در درس خارج  فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد به حوادث اخیر منطقه، اشاره کردند و گفتند: مسجد الاقصی برای همه مسلمانان است، ولی اسرائیل می خواهد مسجد الاقصی را از آن خود کند و برای رسیدن به این مقصود مردم را می کشد و دست به جنایت می زند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سران عرب جنایت اسرائیل را می ببیند، ولی باز حاضر می شوند دست خود را در دست اسرائیل بگذارند و با او هم پیمان شوند اظهار داشتند: این حرکت سران عرب نشانه ذلت و خواری آنها در برابر صهیونیسم جهانی است.

معظم له به دموکراسی جدید غربی ها نیز اشاره کردند و افزودند: در دموکراسی جدید شاهد این هستیم که از بیرون کشور عده ای را با پول آموزش می دهند تا در کشور های دیگر مردم و دولت را از بین ببرند، امروز اوضاع سوریه و عراق و یمن اینگونه است.

ایشان اظهار داشتند: در عراق گروه های تروریستی تکفیری داعش،  مزدورانی را که بی اطلاع می باشند را  تحریک می کنند تا به عراق بیایند و عراق را تجزیه کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اوضاع یمن نیز هم اینگونه است: این حرکات را دموکراسی جدید غربی ها برشمردند و خاطر نشان ساختند: کار دنیا به جایی رسیده که باید دموکراسی را از غرب تامین کرد، سوال این است که با وجود این همه جنایت چطور می شود دموکراسی را از غرب  گرفت؛  پس معلوم است که غربی ها دروغ می گویند.

ایشان گفتند: سران عرب خود را در مقابل دشمن، ذلیل می کنند و به اسم اسلام آتش بیار معرکه می شوند و در کشورهای اسلامی دست به جنایت می زنند و با غربی ها در جنایت شریک می شوند، اینها قطعا موفق نخواهند شد و بالاخره این که آبروی این ها ریخته خواهد شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: وقتی انسان در کشورهای سوریه، عراق و یمن این اوضاع را  می بیند، ناراحت می شود و وحشت می کند، ولی جالب این است که اینگونه دولت ها با وجود این همه جنایت می خواهند بیایند و بر مردم حکومت کنند.

این مرجع تقلید در ادامه به روایت معصوم(ع) درباره ارزش مومن اشاره کردند و گفتند: چقدر قبیح و زشت است که انسان با ایمان علاقه به چیزی داشته باشد که سبب ذلت وی می شود

معظم له مال ، ریاست، شهرت و فرزند را از جمله علایق برشمردند و اظهار داشتند: داشتن اینگونه موارد در حد اعتدال معقول است، ولی زمانی که از حد بگذرد نگه داری آن و داشتن آن ناپسند است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مومن نباید برای زیاده خواهی و دلبستگی بیشتر خود را در دنیا به ذلت بکشاند و ذلیل کند، بلکه مهم این است که در حد نیاز  مال، فرزند و ... داشته باشد و برای داشتن آن افراط و تفریط نکند.

معظم له اظهار داشتند: قناعت سرمایه خوبی برای مومن است و این قناعت باعث می شود چاپلوسی و دست بوسی نکند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به ذلت خواهی برخی از دولت های منطقه در برابر استعمار اشاره کردند و گفتند: اینگونه دولت ها تنها برای رسیدن به مقامی بالاتر حاضر می شوند خود را به ذلت بکشانند.

ایشان گفتند: خدا می خواهد مومن را عزیز ببیند و حفظ این عزت، هزینه مالی، جانی  می خواهد و بهریتن پیام برای دولت ها پیام عاشورا است که حاضر نشدند در برابر زورگویان و ظالمان زمانه خود لحظه ای عزت خود را پایمال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha