شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ نباید به مسائل فرهنگی نگاه تاجرانه داشت، چرا که در غیر این صورت، تاثیر فرهنگی کمرنگ می شود و در راستای گسترش آن نمی توان تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران که در مدرسه امام سجاد(ع)، برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) به ارتباط انسان و پست اشاره داشتند و گفتند: همواره در طول تاریخ انتقال علوم و دانش از طریق پست صورت می گرفته است.

ایشان سه شاخصه اصلی پست را سرعت، دقت و رعایت امانت عنوان کردند و ابراز داشتند: نهادهای دولتی و پست به این موضوع توجه داشته باشند که نباید به همه محصولات نگاه تجاری داشت.

معظم له بر لزوم پرهیز از نگاه تجاری به مسائل فرهنگی تاکید کردند و گفتند: نباید به مسائل فرهنگی نگاه تاجرانه داشت، چرا که در غیر این صورت، تاثیر فرهنگی کمرنگ می شود و در راستای گسترش آن نمی توان تلاش کرد.  

این مرجع تقلید با انتقاد از هزینه ارسال محصولات پستی به خارج از کشور، اظهار داشتند: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که محصولات فرهنگی به سهولت و بدون هزینه ارسال شوند.     

*فرهنگ اسلامی زمینه ساز سلامت روح انسان ها

حضرت آیت الله مکارم شیرازی فرهنگ را زمینه ساز سلامت روح انسان دانستند و افزودند: یارانه ای در راستای ارسال محصولات فرهنگی به پست تخصیص داده شود تا محصولات به سهولت ارسال شوند. 

ایشان یکی از عوامل صدور انقلاب را ارسال محصولات فرهنگی به کشورهای مختلف عنوان کردند و گفتند: امروزه مردم کشورهای دنیا به محصولات فرهنگی ما نیاز دارند و به همین دلیل باید در راستای انتقال فرهنگ به ملت ها اهتمام ورزیده شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دولت در بخش مالی مشکلاتی دارد، ابراز داشتند: مسئولان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که محصولات فرهنگی نیز به کشورهای خارجی انتقال پیدا کند.   

ایشان، در پایان خاطرنشان کردند: امیدواریم مشکلات مالی و اعتباری دولت بعد از توافق صورت گرفته رفع و در برطرف کردن مشکلات تلاش بیشتری شود.

انتهای پیام/313/33 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha