دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهرستانی

حوزه/ نماینده حضرت آیت الله سیستانی گفت: برخی تنگ نظری ها و تنش ها ما را از آنچه که باید به دست می آوردیم، عقب انداخته و با تعامل و همکاری می توان به دستاوردهای مناسبی رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان جشنواره شعر اشراق، اظهار داشت: ریشه بیشتر ادبای فارسی زبان به مکتب تشیع بر می گردد و در ادبیات نقش بزرگی داشته اند.

وی با اشاره به غنای معارف اهل بیت(ع)، ابراز داشت: این معارف در حدی است که نیازی به معارف دیگران نداشته و می توان موضوعات گوناگونی از آن استخراج کرد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان ساخت: یکی از موضوعاتی که می توان از معارف ائمه اطهار(ع) استخراج کرد، ادبیات است که می توان با تفحص و پژوهش آن را به دست آورد.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با بیان این که  سرچشمه ادبیات، معارف اهل بیت(ع) می باشد تصریح کرد: ما پیرو امامانی هستیم که سرشار از مباحث گوناگون از جمله ادبیات می باشند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی یکی از مشکلات امروز ادبیات را عرضه نادرست آن عنوان کرد و گفت: ظرفیت بالای معارف اهل بیت (ع) در موضوع ادبیات، متأسفانه با عرضه نادرست آن مواجه شده و به درستی نتوانسته ایم آن را منتقل نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در پایان با تأکید بر تعامل و همکاری در موضوعات علمی از جمله ادبیات، اظهار داشت: برخی تنگ نظری ها و تنش ها ما را از آنچه که باید به دست می آوردیم، عقب انداخته و با تعامل و همکاری می توان به دستاوردهای مناسبی رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha