یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 358619
۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
حجت الاسلام فرزاد منصوری/رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم آباد

حوزه / رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد گفت: عرفه از زیباترین ،ناب ترین و پر محتواترین ادعیه شیعیان است.

حجت الاسلام فرزاد منصوری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با بیان اینکه عرفه دعای منتسب به سید و سالار شهیدان اسلام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، اظهارداشت: عرفه دعایی برای خودسازی و ارتقاء معنویت انسانی است و تمرینی برای راز و نیاز مستمر با خالق هستی است.

وی، با اشاره به اینکه دعای عرفه دعایی سرشار از شور و سوز و عشق به پروردگار است تاکید کرد:این همه عشق و سوز در بیان مناجات این دعا نشان دهنده این است که پیروان اهل بیت(ع) نیز به تاسی از آن بزرگوارن با خدای خود با احساس و سوز عاشقانه مناجات کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد با اشاره به اینکه یکی از بارزترین مبانی دعای عرفه استغفار و توبه به درگاه پروردگار است تصریح کرد: عرفه بهترین فرصت برای طلب بخشش از گناهان و خودسازی معنوی و بهره مندی از رحمت واسعه الهی است.

حجت الاسلام منصوری، با بیان اینکه در روز عرفه سفارش فراوانی به دعا برای زندگان و درگذشتگان نیز شده است خاطر نشان کرد:در این روز زیبای مناجات و دعا نیز با آمرزش الهی برای درگذشتگان و عاقبت به خیری برای اطرافیان می توان آرامش روحی را به تمام بندگان خدا هدیه داد.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز علاوه بر برگزاری دعای عرفه در مصلی و مساجد شهرستان خرم آباد در۷نقطه این شهرستان به همت جوانان بصورت خودجوش این دعا با استقبال جوانان مومن و متدین برگزار خواهد شد گفت:جوانان ما با بهره گیری از فیوضات معنوی این روز عزیز به دشمنان اسلام و انقلاب نشان خواهند داد همواره در دفاع از  مبانی اعتقادی،اسلامی و اخلاقی خود با عزمی راسخ دفاع خواهند کرد و با تبعیت از ولایت با تمامی نقشه های شوم استکبار جهانی مبارزه خواهند نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha