پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
آیت الله کعبی

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این‌که آل سعود باید از اداره حرمین شریفین برکنار شود، گفت: باید سازمان همکاری‌های اسلامی اداره مراسم حج را از آل سعود بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در آیین افتتاحیه نمایشگاه «اهواز در گذر تاریخ اسلامی»، با بیان این‌که برپایی این نمایشگاه عامل مهمی در جلوگیری از تحریف تاریخ تشیع مردم خوزستان به‌ویژه اهواز است، اظهار داشت: این نمایشگاه صفحه‌ای از هویت اسلامی، ولایی و انقلابی استان خوزستان، و نمایش چهره حقیقی اهواز در عرصه بین‌الملل است.

وی، این نمایشگاه را تأکیدی بر هویت دینی و اسلامی مردم خوزستان دانست و عنوان کرد: این نمایشگاه پیوند دهنده حماسه‌ها و رشادت‌های مردم این خطه در طول تاریخ با دفاع مقدس بوده و جوانان خوزستانی را نسبت جایگاه و ظرفیت این استان در اعصار تاریخ آشنا می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به وجود ظرفیت‌های عظیم، علمی، اقتصادی و فرهنگی در استان خوزستان، خاطرنشان کرد: مردم استان خوزستان، به‌عنوان مردمی ولایتمدار و انقلابی، با بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم می‌توانند نقش مهمی در جهان اسلام ایفا کنند.

*معرفی بیش از 450 عالم و محدث خوزستانی در کتب رجالی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی، با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «تشیع ایران وامدار دو مجموعه انسانی اهواز و جبل عامل است» اذعان داشت: در کتب رجالی از بیش از 450 عالم و محدث خوزستانی نام‌برده شده، که از ابتدای تاریخ اسلام نقش مهمی در حفظ تشیع ایفا کرده‌اند و این مهم نشان از جایگاه والای اهواز در شیعه شدن ملت ایران است.

وی ادامه داد: تاریخ خوزستان با تشیع عجین است و آن‌گونه که در اسناد معتبر ذکرشده، اساس تشیع از مدینه آغاز و پس از کوفه، بغداد و نجف در همان قرن‌های نخست تاریخ اسلام، در اهواز و دانشگاه جندی‌شاپور منتقل شد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: نامه‌های ائمه اطهار(ع) ازجمله امام صادق(ع) و امام هادی(ع) به حاکمان و علمای اهواز نشان از هویت شیعی این خطه در اعصار مختلف و حتی در زمان خلفای اموی و عباسی دارد و سکه‌های ضرب شده به‌عنوان «اشهد ان علیا ولی الله» در دوره مشعشعیان گواه این مطلب است.

*بی کفایتی آل سعود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به حوادث اخیر منا و کشته شدن حجاج بیت‌الله الحرام، اظهار داشت: این حادثه عظیم قلوب امت اسلامی و تمام آزادگان جهان را به درد آورد و بدین دلیل نیز نباید به‌سادگی از کنار آن گذشت.

وی افزود: سوءنیت و بی‌کفایتی حکام سعودی در این حوادث به‌خوبی روشن است و بر همه مسلمانان جهان لازم است ابعاد حادثه منا و بی‌مسئولیتی حکام عربستان در مجامع بین‌المللی مورد پیگیری قرار گیرد.

*سازمان همکاری های اسلامی وارد عمل شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان، با تأکید بر این‌که آل سعود باید از اداره حرمین شریفین برکنار شود، گفت: این حادثه بیش‌ازپیش چهره پلید سران سعودی را نمایان کرد و به همین دلیل نیز باید سازمان همکاری‌های اسلامی اداره مراسم حج را از آل سعود بگیرد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha