دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
تصاویر/ سومین همایش ملی حدیث رضوی

حوزه/ معاون فرهنگی دارالحدیث با اشاره به انتخاب انتشارات دارالحدیث در بخش ناشران برگزیده آثار رضوی گفت: امسال تعداد ۱۰۹ مقاله به این همایش رسیدکه با توجه به کیفیت آثار، رقم مناسبی به نظر می رسد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجتالاسلام والمسلمین سبحانی نیا، در سومین همایش حدیث رضوی گفت: ائمه ما روایت متعددی را از منبع عظیم فیض قرآنی، نبوی، علوی و فاطمی به ما منتقل کردند.

وی افزود: ولایت مداری تنها راهی است که می تواند این همه برکات را به سوی ما روانه سازد و اگر بهشت برای کسی ارزانی شود، قطعا برای کسی ارزانی خواهد شد که از این نعمت برخوردار باشد.

معاون فرهنگی دارالحدیث بیان کرد: شیعیان تنها به امید شفاعت این بزرگان به آخرت خود امیدوار هستند و قطعا ائمه علیهم السلام نیز با شروطی که برای ما تعیین کرده اند از ما شفاعت خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش حدیث رضوی گفت: این همایش سومین همایشی بود که در این حوزه برگزار شد و سال اول، این همایش عنوان و موضوع تاکید بر سبک زندگی برگزار شد.

وی افزود: با توجه به موضوعیت خاص و عام این موضوع و همچنین اینکه بخش داستان نیز در این همایش وجود داشت ، 300 مقاله و اثر ادبی به این همایش رسید که آمار نسبتا خوبی برای سال اول بود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: دومین همایش نیز با موضوع نقش زمانه و شرایط زمانی در صدور روایات رضوی برگزار شد و از این حیث که در این زمینه بیشتر موضوعات مرتبط با مباحث تاریخی بود، 50 مقاله به دبیرخانه ارسال شد.

وی گفت: یکی از بخش های همایش های پیشین، انتشار مکتوباتی است که در زمینه مباحث روایی و حدیثی پیرامون امام رضا(ع) به زیور طبع آراسته شد؛ از جمله فاخرترین این آثار حکمت نامه رضوی بود که در این بخش به عنوان برترین کتاب در زمینه معارف رضوی نیز انتخاب شد.

وی با اشاره به انتخاب انتشارات دارالحدیث در بخش ناشران برگزیده آثار رضوی گفت: امسال تعداد 109 مقاله به این همایش رسیدکه با توجه به کیفیت آثار، رقم مناسبی به نظر می رسد.

سبحانی نیا گفت: جا دارد که موضوعاتی چون احادیث سیره‏ و احادیث تفسیری امام رضا(ع) دوران حضور امام در مدینه و احادیث فقهی امام در همایش های بعدی مورد توجه واقع شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha