یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا

حوزه/ دبیر علمی همایش ملی حدیث رضوی از ارسال ۱۰۹ مقاله به دبیرخانه سومین همایش حدیث رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا پیش از ظهر امروز در نشست خبری سومین همایش حدیث رضوی که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم برگزار شد، اظهار داشت: این همایش در موضوع امام رضا (ع) در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

دبیر علمی سومین همایش ملی حدیث رضوی با بیان این مطلب که همایش حدیث رضوی به احادیث اعتقادی امام رضا (ع) پرداخته، خاطرنشان ساخت: «آموزه های اعتقادی امام رضا (ع)»، «میراث شناختی امام رضا (ع)»، «تاریخ کلامی امام رضا (ع)» و «شخصیت کلامی امام رضا (ع)» سرفصل های این همایش می باشد؛ البته برای هرکدام، موضوعات و زیرمجموعه هایی نیز تعریف شده است.

وی تصریح کرد: آخرین مهلت دریافت مقالات سومین همایش حدیث رضوی، 31 مرداد سال جاری بوده که در این راستا برای بهره مندی بیشتر از طلاب و دانشجویان، زمان برگزاری اختتامیه این همایش را در مهرماه قرار داده ایم.

دبیر سومین همایش حدیث رضوی با بیان این مطلب که 109 مقاله تخصصی به دبیرخانه این همایش ارسال شده، اظهار داشت: این مقالات در 3 مرحله ارزیابی شده که در پایان از 7 مقاله تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به پراکندگی جغرافیایی مقالات ارسالی، ابراز داشت: استان قم با 24 مقاله، مازندران با 16 مقاله، خراسان با 12 مقاله، اصفهان با 8 مقاله، تهران با 7 مقاله، آذربایجان شرقی با 5 مقاله و ... در این همایش سهم داشتند.

وی خاطرنشان ساخت: این همایش از نظر کیفی و کمی در مقایسه با دو همایش پیشین از برتری چشمگیری برخوردار بوده است.

دبیر سومین همایش حدیث رضوی تصریح کرد: اختتامیه این همایش 15 مهرماه سال جاری از ساعت 9 الی 12 در مؤسسه دارالحدیث برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع فاجعه منا نیز پرداخت و گفت: عزیزانی که در منا قربانی شدند، جانباخته نیستند؛ بلکه اشخاصی هستند که جان گرفته و مقام شهید دارند؛ آنان جان خود را نباخته اند؛ بلکه جانی مجدد گرفته و مظلومانه در این راه کشته شده اند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha