شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله طبرسی

حوزه / تعداد زیادی از حاجیان، امسال بر اثر بی کفایتی آل سعود جان خود را از دست دادند و این مسئله دردناک، خیانت بزرگی به مسلمین و امت اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری«حوزه» به ساری، آیت الله طبرسی، صبح امروز در نشست عمومی هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین، در ساری با تسلیت فاجعه مصیبت بار منا، اظهار داشت: فاجعه منا مصیبت بزرگی بود که بر جهان اسلام وارد شد.

نماینده ولی فقیه با بیان این که حادثه منا، حادثه ساده ای نبود و هر روز که می گذرد عمق این فاجعه بیشتر مشخص می شود، ابراز داشت: تعداد زیادی از حاجیان، امسال بر اثر بی کفایتی آل سعود جان خود را از دست دادند و این مسئله دردناک، خیانت بزرگی به مسلمین و امت اسلامی بود

وی تاکید کرد: امروز باید برای مشخص شدن علت اصلی فاجعه منا، کمیته حقیقت یاب تشکیل شود و پس از آن، امت اسلامی مدیریت حج را برعهده گرفته و آن را با درایت اداره نمایند.

عضو خبرگان رهبری همچنین ابراز امیدواری کرد: با بسیج جهان اسلام جهت نابودی رژیم آل سعود و رژیم صهیونیستی، حرمین و شریفین و قدس شریف آزاد شوند.

رئیس کمیسیون "فرهنگی و تبلیغی"  اجلاسیه هفتم در ادامه به ارائه گزارشی از این کمیسیون پرداخت و در سخنانی،

اخلاق را از ضروریات مهم حوزه ها عنوان کرد و گفت: امروز باید در حوزه های علمیه، به اخلاق و تهذیب توجه بیشتری شود و در همین زمینه، پس از نیازسنجی، کتاب اخلاق تدوین شود و در حوزه های علمیه به عنوان کتاب درسی، تدریس گردد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، به نقش اساتید اخلاق اشاره کرد و افزود: اساتید اخلاق باید مطالب جامع و کاربردی را براساس نیاز حوزه های علمیه و طلاب بیان کنند

وی همچنین از طلاب خواست تا بعد از تحصیل و تهذیب در حوزه های مهم کشوری، به مناطق خود بازگشته و به رونق تبلیغی و فرهنگی استان ها و شهرستان ها بپردازند.

آیت الله طبرسی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک ایام مباهله و غدیر گفت: طلاب و  روحانیون شاگردان مکتب امام علی(ع) هستند، و لذا باید در ترویج سبک زندگی علوی تلاش وافری داشته باشند.

امام جمعه ساری همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله خزعلی(ره)، گفت: تاسیس بنیاد بین المللی غدیر از اقدامات بزرگ این عالم ربانی و گام مهمی در ترویج سبک مکتب علوی بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha