دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ربیعی

حوزه/ وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: امروز مراکز نظریه پردازی دینی در قم به عنوان پشتوانه های عظیم ارزش های اسلامی می توانند در زمینه ترویج فرهنگ خیر جمعی بسیار موثر باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» علی ربیعی امروز در همایش ملی «خیر جمعی و مشارکت در توسعه و رفاه اجتماعی» که در مدرسه امام کاظم(ع) قم  برگزار شد، با اشاره به اینکه مراجع و روحانیت همواره پشتیبان فعالیت های اجتماعی بوده اند، اظهار داشت: افتخار می کنیم که در این مسیر متکی به رهنمودهای مراجع عظام و روحانیت هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعدادی از افراد در جامعه به طور ناخواسته نمی توانند از فرصت های برابر اجتماعی استفاده کنند، گفت: بحران های فکری، مشکلات ژنتیکی، نارسایی های اخلاقی، تصادفات جاده ای، سیاست های نادرست دولتی، نابرابری های اجتماعی، پدیده اعتیاد و موارد دیگر سبب شده است که افرادی نتوانند از فرصت برابری در اجتماع برخوردار باشند.   

ربیعی با تاکید بر اینکه دولت سیاست رفاهی را حق همه مردم می داند، گفت: دولت باید به این نیاز در همه مردم پاسخ دهد؛ دولت در زمینه بیمه های درمانی که با فشار زیاد و تحمل بار مالی همراه است، گام های خوبی برداشت.

وی افزود: یکی از سیاست های دولت در بحث بیمه های درمانی این است که از درمان به سمت پیشگیری حرکت کند.

مردم در زمینه خیرجمعی مشارکت داشته باشند

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بهزیستی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی باید نماد خیر جمعی در جامعه باشد، گفت: دولت به تنهایی قادر به ارائه خدمات نیست و متواضعانه از همه مردم می خواهیم در زمینه خیرجمعی مشارکت داشته باشند و دولت را یاری دهند.

وی افزود: جامعه ای که خیر جمعی در آن رشد داشته باشد، اثر آن را در زندگی بهتر فرزندان خود خواهد دید.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حاصل جامعه لذت جو افزایش فاصله طبقاتی و زیر پای گذاشتن ارزش ها به بهانه توسعه محوری است، ابراز داشت: رشد و توسعه در هرجامعه ای باید باشد اما خوشخبتی جامعه در این است که افراد بتوانند همراه یکدیگر به خوبی زندگی کنند و آرامش داشته باشند.

مراکز نظریه پردازی دینی پشتوانه  فرهنگ خیر جمعی  

ربیعی با بیان اینکه توسعه باید به مفهوم جامعه بانشاط و آرام باشد، گفت: امروز مراکز نظریه پردازی دینی در قم به عنوان پشتوانه های عظیم ارزش های اسلامی می توانند در زمینه ترویج فرهنگ خیر جمعی بسیار موثر باشند.

وی با بیان اینکه قم به عنوان کانون دین در بحث نظریه پردازی ما را همراهی کند،  افزود: بازخوانی ارزش های دینی در مشارکت خیر جمعی یکی از مهم ترین وظایف ما ست. 

وی در ادامه از برگزاری شورای سالمندی و حمایت های اجتماعی از کودکان خبر داد و گفت: باید خیر جمعی را به گفتگوی ایرانیان تبدیل کنیم و اولین گام این است که هرایرانی خود یک مددکار باشد. 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه عمدتا نوع خیر با مسائل مالی تعریف می شود، گفت: مردم براساس برنامه ریزی های صورت گرفته می توانند با خدمات خود نیز در این زمینه نقش داشته باشند و خیر جمعی را گسترش دهند.

ربیعی افزود: معلولان جسمی و ذهنی، زنان بی سرپرست، سالمندان، کودکان بهزیستی و دیگر افراد در معرض آسیب گروه بندی شده اند تا داوطلبان در زمینه خیرجمعی به آنها ارائه خدمات به تناسب توان و تخصص خود دهند.

وی با بیان اینکه خیر جمعی فقط در مسئله مالی و کارهای بزرگ خلاصه نشده است، گفت: ارائه خدمات تخصصی و روانی متناسب با توان افراد یکی دیگر از اجزای مهم خیر جمعی است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هیچکس در ایران نباید احساس تنهایی کند، گفت: باید با حرکت در مسیر پیشگیری در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی گام برداریم. 

ربیعی در پایان افزود: دولت یکی از مهم ترین رسالت های خود را همکاری و همدلی با خیرین می داند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha