دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 حجت الاسلام سید جواد گلپایگانی

حوزه/ مدیرعامل بیمارستان مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی با انتقاد از تخصیص عوارض شهرداری برای احداث مراکز خیریه و فرهنگی، گفت: غالبا عوارض سنگین شهرداری، خیرین را از حرکت در مسیر خیر و نیکوکاری پشیمان می کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»حجت الاسلام والمسلمین سید جواد گلپایگانی در همایش ملی «خیر جمعی و مشارکت در توسعه و رفاه اجتماعی» که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با تسلیت حادثه بسیار اسفناک منا و تقدیر از برگزارکنندگان این همایش باشکوه، اظهار داشت: همواره افرادی در طول تاریخ با ارائه خدمات رفاهی، عبادی و فرهنگی سعی در برطرف کردن مشکلات مردم داشته اند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات خیریه به نیازمندان با مشارکت دولت ها و خیرین صورت گرفته، گفت: در زمینه احداث مساجد و حسینیه ها و مدارس فعالیت های بسیاری از سوی خیرین انجام شده است.

*لزوم همکاری مسئولان با خیرین

مدیرعامل بیمارستان حضرت آیت الله گلپایگانی با اشاره به اینکه انتظار می رود مسئولان نظام با خیرین در زمینه تاسیس مراکز خیریه نهایت همکاری داشته باشند، گفت: مسئولان باید با همکاری و همیاری، مشکلات و موانع ایجاد مراکز خیریه را برطرف کنند.   

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی افزود: مسئولان می توانند با اختصاص زمین به خیرین برای احداث اماکن خیریه همکاری و همیاری داشته باشند.

*انتقاد شدید از عوارض شهرداری

وی با انتقاد شدید از تخصیص عوارض شهرداری برای احداث مراکز خیریه و فرهنگی،  گفت: غالبا عوارض سنگین شهرداری، خیرین را از حرکت در مسیر خیر و نیکوکاری پشیمان می کند.

*رئیس مجلس، قوانین دست وپاگیر خیرین را اصلاح کند

مدیرعامل بیمارستان حضرت آیت الله گلپایگانی با بیان اینکه قانون در این زمینه نقص دارد، ابراز داشت: انتظار داشتیم آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش حضور داشته باشند تا این موانع دست و پاگیر خیرین را بدانند و در جهت رفع آنها تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی با بیان اینکه خیرین در کنار دولت ها به ارائه خدمات خیر به نیازمندان می پردازند، گفت: اگر در شهری به مراکز فرهنگی نیاز است که دولت از عهده تحقق آن برنمی آید و یک نیکوکار در راستای خیرخواهی جامعه می خواهد در این راستا گام بردارد، باید به جای دریافت تسهیلات لازم، عوارض شهرداری پرداخت کند؟، متاسفانه قوانین به گونه ای نیست که مشکلات را برطرف کند.    

مدیرعامل بیمارستان حضرت آیت الله گلپایگانی با تاکید بر اصلاح قوانین دست و پاگیر خیرین، تصریح کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لایحه ای از سوی دولت در راستای اصلاح قوانین دست و پاگیر به مجلس ارائه کند.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی در پایان با اشاره به تقبل هزینه ها و مخارج آسایشگاه شهید فیاض بخش، گفت: اداره این مرکز را با حدود 500 نفر به صورت شبانه روزی به ما واگذار شده اما سالانه 80 میلیون تومان بابت ساختمان و زمین از ما اجاره می گیرند؛ آیا معقول است ما چنین هزینه ای بدهیم؟

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha