شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 گزارش الوفاق بحرین

حوزه/ موسوی گفت: دادگاه های بحرین در شش ماه گذشته ۲۷۸۳ حکم زندان برای ۳۴۰ نفر از انقلابیون صادر کرده اند و بنا به گفته محکومان و وکلای مدافع آنها اکثر این محاکمه ها به صورت غیر قانونی برگزار شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» روز گذشته اداره آزادی ها و حقوق بشر وابسته به جمعیت الوفاق بحرین، با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی گزارشی از عملکرد شش ماه گذشته رژیم آل خلیفه با انقلابیون بحرینی ارائه کرد.

سید هادی الموسوی رئیس این اداره گفت: شکنجه و بدرفتاری با انقلابیون در طول این دوره به 5 شکل مختلف صورت گرفته است که عبارتند از: 188 مورد شکنجه، 38 مورد ناپدید شدن افراد، 22 حالت محرومیت از درمان، 166 حالت محرومیت از ارتباط.

وی خاطر نشان کرد استفاده نیروهای امنیتی آل خلیفه از خشونت برای سرکوب تظاهرات مردمی فاقد دو ویژگی ضرورت و تناسب بوده در حالی که طبق موازین بین المللی این دو ویژگی باید رعایت می شد چون اصولا اکثر این اعتراضات به صورت مسالمت آمیز صورت گرفته و اگر برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی نبود، با مسالمت نیز پایان می یافت.

موسوی گفت: دادگاه های بحرین در طول این مدت 2783 حکم زندان برای 340 نفر از انقلابیون صادر کرده اند و بنا به گفته محکومان و وکلای مدافع آنها اکثر این محاکمه ها به صورت غیر قانونی برگزار شده است.

وی افزود: در این شش ماه حق تابعیت بحرینی 56 شهروند به خاطر فعالیت سیاسی از آنها سلب شده تا تعداد این افراد تا کنون به 196 نفر برسد.

در گزارش این مرکز همچنین 18 مورد نقض آزادی های دینی توسط مسئولان آل خلیفه و 769 مورد بازداشت خودسرانه و غیر قانونی و 299 مورد شکنجه و بدرفتاری و توهین به کرامت و بی حرمتی و 890 مورد حمله به منازل و 106 مورد اتلاف دارایی های انقلابیون در طول شش ماه گذشته ثبت شده است.

موسوی گفت در طول این مدت 2804 تظاهرات صورت گرفته که 767 مورد آن با استفاده از سلاح گرم و گاز اشک آور سرکوب شده که موجب مجروح شدن 121 نفر شده است.

وی افزود: دراین مدت 8 مورد بازداشت زنان و 122 حالت بازداشت کودکان صورت گرفته که اکثر این بازداشت ها به صورت غیر قانونی صورت گرفته است.

رئیس مرکز آزادی ها و حقوق بشر وابسته به جمعیت الوفاق گفت: مواردی که در گزارش آمده مواردی است که این مرکز توانسته آنها را رصد کند و بیانگر آمار واقعی در این زمینه نیست.

وی افزود: مسئولان آل خلیفه در راستای سلب آزادی بیان تا کنون بسیاری از رهبران سیاسی و علمای دینی و فعالان سیاسی را بازداشت یا زندانی کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha