دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ترابی - بروجرد

حوزه/ امام جمعه بروجرد گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود و تحقق این مهم نیازمندعزم و تلاش جهادی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی، امروز در نشست امر به معروف و نهی از منکر، در بروجرد با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع)، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود و تحقق این مهم نیازمند عزم و تلاش جهادی مردم و مسئولان فرهنگی است.

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر لازمه حیات دینی جامعه اسلامی است، تصریح کرد: با فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می توان خوبی ها را در جامعه افزایش و بدی ها و ناهنجاری ها را به حداقل رساند.

امام جمعه بروجرد، احیای امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین فلسفه قیام عاشورا دانسته و خاطر نشان کرد:امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است و هیچ فردی نباید در قبال عمل فرد مقابل خود در جامعه بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان این که امروز تمام هیئات مذهبی باید به ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بپردازند، گفت: با توجه به آسیب های اجتماعی عصر حاضر و جنگ نرم دشمنان علیه اسلام و انقلاب، احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در پایان با اشاره به این که امروز باید مدیران دستگاه های اجرایی نیز با امر به معروف و نهی از منکر را در تمام ابعاد فعالیت اداری خود لحاظ کنند، یادآور شد: با احیای این سنت حسنه و نیکو می توان از وقوع بسیاری از ناهنجاری ها در اجتماع جلوگیری کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha