پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام مهدی سلیمانی تبار - مشهد اردهال

حوزه/ امام جمعه مشهد اردهال با تاکید بر اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف به مطالبه همگانی تبدیل گردد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی تبار، امام جمعه مشهد اردهال در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: یکی از مهم ترین عوامل قیام امام حسین(علیه السلام) امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با بیان اینکه مساله امربه معروف و نهی از منکر از مسایل اساسی در اسلام است که در قرآن و روایات توجه خاصی به این موضوع شده است، افزود: امیر مومنان علی (علیه السلام) می فرمایند تمام خوبی ها در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به مانند قطره ای در برابر آب دریاست.

امام جمعه اردهال تصریح کرد: اگر امروز بخواهیم جامعه با نشاط، پویا و سالم داشته باشیم باید این فریضه الهی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی تبار، در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، مراجع عظام و علما به مساله امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه ای دارند، گفت: مسئولین نیز باید شرایط را برای اجرای این فریضه در عمل و نه در شعار فراهم نمایند.

وی افزود: یکی از مشکلات اجرای امر به معروف و نهی از منکر ساز و کار قانونی آن بود که خوشبختانه با تصویب مجلس این مشکل نیز برطرف شده است که باید اجرایی گردد.

امام جمعه مشهد اردهال با بیان اینکه مساله امر به معروف و نهی از منکر با تاکید براینکه  این امر باید به عنوان دکترین در جامعه جا بیافتد گفت: باید به مرحله ای برسیم که مردم همان گونه که پلیس را به عنوان مسئول برقراری نظم و امنیت در جامعه پذیرفته اند، کسانی را نیز به عنوان آمرین به معروف و ناهیان از منکر که دارای پایگاه اجتماعی و مشخصی هستند، بشناسند که این یک عزم همگانی می خواهد.313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha