شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه برگزاری مسابقات قرآن و حدیث حوزه را گامی در جهت توسعه مباحث علمی و آموزشی و محتوایی قرآن کریم دانست و تصریح کرد: مسیر تفقه در دین از قرآن و عترت می گذرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، در حاشیه هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت حوزه های علمیه کشور، در مشهد اردهال، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»گفت: وظیفه اصلی حوزه و حوزویان، تفقه در دین است که باید با مسیری که ائمه اطهار پیش روی ما گذاشته اند طی کنیم.

معون آ»وزش حوزه های علمیه افزود: برگزاری مسابقات قرآن وحدیث در حوزه در همین مسیر است، زیرا مسیر فقه و تفقه در دین از مسیر قرآن و عترت می گذرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و از جایی که وظیفه حوزه فهم در دین است مسابقات قرآن حوزه نیز با رویکرد محتوایی برگزار می شود؛ اگر این مسابقات با محتوای عالی که ارایه می دهد در همین مسیر حرکت کند که در حال حرکت نیز می باشد قطعا الگویی برای تمام مسابقاتی است که در این عرصه برگزار می شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه تصریح کرد: در واقع مسابقات قرآن حدیث در تلاش است که در کنار قرائت و بیان صورت قرآن، این عرصه را به شرح و محتوا بکانشد؛ خوشبختانه در این مسابقات این امر به خوبی جانمایی شده است و مسئولان این مسابقات در این عرصه تلاش جدی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد خاطرنشان کرد: شاهد این مطلب هستیم که در بسیاری از مسابقات عمدتا سبک و سیاق جای محتوا را می گیرد ولی این مسابقات از جایی که از جایگاه حوزه برگزار می شود در تلاش است که در زمینه فهم و شناخت عمیق متون ورود کند.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha