یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن سعی دارد با ایجاد شبهه های متنوع در پیش راه جوانان در یقین آنها نسبت به حقانیت انقلاب اسلامی و موفقیت این انقلاب اسلامی شک ایجاد کند.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله مهدوی، در مجلس عزای حسینی هیئت رزمندگان اسلام اصفهان، پیرامون انتخاب هدف اظهار کرد: همیشه هدف یک وجود ذهنی و یک وجود خارج از ذهن دارد که  بخش اول هدف موجب حرکت انسان می شود.

وی بیان کرد: براساس علوم فلسفه ، علت ایجاد هر چیزی اجماع چهار علت فاعلی، مالی، صوری و غایی است، هر جوانی در طول زندگی خویش یکسری تصوراتی را در ذهن خود به عنوان هدف و آرمان می پروراند و بر اساس همین اهداف زندگی فردی خود تحولاتی را ایجاد می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: آرمان ، اهدافی که باعث سعادت یک بشر و جامعه می شود را گویند، آرمان فقط سعادت فردی نیست بلکه باعث سعادت اجتماعی نیز می شود، به عنوان نمونه آرمان  انقلاب اسلامی، استدلال و عزت ملی و آزادی است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: انتخاب اهداف بلند مرتبه جز اصول انتخاب آرمان است، انسان مومن در ذهن خود هرگز نباید به اهداف و آرمان های متوسط و کم قانع شود، بنابراین درتصور ذهنی  خود همیشه عالی تربین مرتبه را باید در نظر گرفت.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه عده ای هدف متعالی انتخاب می کنند ولی تلاش متناسب با آن هدف عالی را انجام نمی دهند ،که این به معنای غرور است، گفت: غرور یعنی فریفتن خود، چرا که فرد خود را فریب می دهد در حالی که تلاش نکرده است انتظار رسیدن به هدف عالی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: یقین یکی از شاخصه های مهم یاران حضرت مهدی(عج) و یاران حضرت سید الشهداء(ع) است، یقین می تواند یکی از از اهداف بلند مرتبه برای هر مومن باشد ، امروز یکی از راه های نفوذ دشمن گرفتن یقین مردم نسبت به انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دشمن سعی دارد با ایجاد شبهه های متنوع در پیش راه جوانان در یقین آنها نسبت به حقانیت و موفقیت انقلاب اسلامی شک ایجاد کند؛ بنابراین دشمن در حال ترویج این تفکر است که انقلاب اسلامی پس از 36 سال نتوانسته به آرمان و اهداف خود برسد بنابراین ناکارآمد است پس باید حذف شود، در حالی که پاسخ به این شبهه خطرناک این است که دشمنی دشمنان درطول این مدت مانع از دست یابی به اهداف شده است و مرتبط به ذات انقلاب اسلامی نیست.

وی اذعان کرد: مهمترین نقش مجالس عزای حسینی و تجمعات عاشورایی، ساخت تفکرات و رفتارها افراد است که این خود یکی از آرمان های انقلاب اسلامی است، دشمن از الگو شدن انقلاب اسلامی ایران برای آزادی خواهان جهان هراس دارد.

آیت الله مهدوی اضافه کرد: مایوس کردن مردم از انقلاب اسلامی و عدم دست یابی به اهداف  و آرمان ها از خواسته های دشمنان است که تنها راه مقابله با آن هوشیاری هرچه بیشتر مردم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha