شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام عسکر دیرباز

حوزه / نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین(ع) از جان پاکشان گذاشتند، ولی تن به ذلت ندادند و با عزت و آزادگی در مسیر دین به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تسلیت ایام عزای حسینی و بیان اهمیت عبرت گیری از قیام عاشورا در مقابله با استکبار جهانی اظهار داشت: تبیین و شناخت فلسفه حرکت بزرگ امام حسین(ع)، زوایای متعددی دارد که هر انسان آزاده‌ای را مجذوب خویش می‌کند، چراکه ایستادگی در برابر ظلم و ذلت و خواری را نپذیرفتن از پیام های مهم قیام کربلا برای مسلمین است.

وی با تاکید بر شعار«هیهات من ذله» افزود: حسین بن علی(ع) با شعار «هیهات من ذله» شهادت را بر پیروی از ظلم ترجیح داده و جان و خانواده خویش را فدای آزادگی و عزتمندی اسلام کردند.

وی تصریح کرد: مفاد شعار امام حسین(ع) به معنای عزتمندی و اقتدار مسلمانان است، در حالی که استکبار و صهیونیسم جهانی در صدد به زیر سلطه بردن امت اسلامی در قالب جنگ نرم و جنگ نظامی هستند، توجه به پیام های عاشورایی مانع از سلطه دشمن مستکبر و نفوذ در صفوف مسلمین می شود.

عضو خبرگان رهبری، تبعیت از ولایت و رهبری را کلید ایستادگی در برابر تهدیدات مستکبران عنوان کرد و افزود: در عصر ابا عبدالله الحسین(ع)، دشمن فضایی را ایجاد کرد تا امام(ع) را تسلیم کند، ولی ایشان دست بیعت به عمر سعد ندادند، با الهام از پیام واقعه عاشورا، درس بزرگی که از این قیام می توان گرفت، حفظ اقتدار و عزت در برابر استکبار جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: آزادی، صلابت، اقتدار و عزت جامعه اسلامی در سایه تبعیت از رهنمودهای خط ولایت تحقق می یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha