دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مقام راس الحسین مصر

حوزه/ رئیس بخش دینی وزارت اوقاف مصر گفت: این وزارتخانه آماده تامین امنیت مسجد الحسین و تمام مساجد منسوب به اهل بیت در خلال ایام عاشورا می باشد و اجازه نخواهیم داد هیچ مراسمی خلاف مذهب اهل سنت در این روزها انجام شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه مصری الیوم السابع، مدیریت اوقاف قاهره تصمیم گرفت زیارتگاه راس الحسین(ع) واقع در این شهر را از پنج شنبه تا روز شنبه تعطیل کند تا مانع حضور شیعیان در این مکان و انجام عزاداری آنها برای سالار شهیدان بشود.

اما از سوی دیگر سید طاهر الهاشمی از فعالان شیعه مصری گفته ما امیدوار بودیم وزارت اوقاف موضعی جز این داشته باشد، اما این وزارت به جای عزاداری برای امام حسین(ع) و سخن گفتن از مظلومیت اهل بیت(ع) ضریح امام حسین(ع) را به روز زائران بسته است و همه می دانند که زائران این زیارتگاه فقط شیعیان نیستند، بلکه تمام طوایف مردم مصر این مکان را زیارت می کنند و به فرزند رسول خدا(ص) تبرک می جویند و با زیارت این بارگاه به خدا تقرب می جویند.

وی افزود: این تصمیم وزارت اوقاف همچنین با دستور رئیس جمهور و قانون اساسی مصر منافات دارد، چون بنا بر قانون اساسی همه از حق آزادی عقیده برخوردارند و امام حسین(ع) نیز منحصر به شیعیان نیست، بلکه متعلق به تمام مردم است، پس چگونه است که درهای این زیارتگاه به روی مردم بسته می شود؟

سید الهاشمی ادامه داد: ما به عنوان شیعیان مصر بخشی از جامعه این کشور و پیروان امیرالمؤمنین علیه السلام و منسوب به امام حسین(ع) هستیم و انتظار داریم وزارت اوقاف در تصمیم خود تجدید نظر کند و درهای این زیارتگاه را به روی مردم باز کند و خود مراسمی مناسب برای این روز برگزار کند و ما را به آن دعوت کند و از رئیس جمهور نیز انتظار داریم در این موضوع دخالت کند.

اوقاف مصر: اجازه نمی دهیم مراسمی بر خلاف مذهب اهل سنت انجام شود

شیخ محمد عبدالرازق عمر، رئیس بخش دینی وزارت اوقاف نیز گفته این وزارتخانه آماده تامین امنیت مسجد الحسین و تمام مساجد منسوب به اهل بیت در خلال ایام عاشورا می باشد و اجازه نخواهیم داد هیچ مراسمی خلاف مذهب اهل سنت در این روزها انجام شود.

وی افزود: شیعیان آماده هستند به صورت دسته جمعی به مسجد و ضریح راس الحسین هجوم بیاورند و فریاد و ناله سر دهند و مانع ورود اهل سنت به مسجد شوند و مراسم ویژه خود را در این مکان انجام دهند، اما مردم مصر و الازهر با این اعمال مخالفند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha