دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید علاء الموسوی رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق

حوزه/ سید علاء الموسوی گفت: بستن درهای مسجد الحسین در روز عاشورا توسط مسئولان مصر در راستای تعصبات وهابیت در منطقه و جهان است که ثمرات تلخ و مرگبار آن از جمله گروه های تکفیری داعش امروز تمام جهان و کشورها از جمله مصر را تهدید می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» سید علاء الموسوی رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق با صدور بیانیه ای بستن درهای مسجد الحسین در رور عاشورا توسط مسئولان مصری را محکوم کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تاسف فراوان از اقدام مسئولان مصر نسبت به بستن درهای مقام امام حسین علیه السلام در قاهره در روز عاشورا و به بهانه ممانعت از انجام اباطیل توسط شیعه مطلع شدیم. کشوری که میزبان ادیان و طوایف مختلف است و حق مردم را عقیده و آزادی بیان محترم می شمارد چگونه می تواند عقاید و شعائر مذهبی طایفه ای بزرگ از مسلمانان را اباطیل بشمارد؟

ما ضمن محکوم ساختن محدودیت های دینی هر طایفه از مسئولان مصر می خواهیم از تمام مسلمانان به ویژه شیعیان مصر به خاطر این بی احترامی به عقاید آنها عذرخواهی کنند، چون این اقدامات و اظهار نظرها بر اساس تعصبات وهابیت در منطقه و جهان است که ثمرات تلخ و مرگبار آن و گروه های تکفیری داعش امروز تمام جهان و کشورها از جمله مصر را تهدید می کند و علاوه بر این از علمای الازهر نیز انتظار داریم در این مساله دخالت کرده و مانع تکرار این بی احترامی ها به اعتقادات مسلمانان در رابطه با محبت امام حسین(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) بشوند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha